Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Lider också med dig. Mycket tråkigt på nybilen.
Strax innan Jul parkerade jag utanför Jula. När jag gick in så var det tre lediga platser vid varje sida. När jag kom ut så stod det en bil väldigt nära min passargerardörr. Jag blev lite förvånad att han som parkerat kommit ur sin bil så jag väntade ett tag. När han kom så skällde jag ut honom för han stod så nära. Han var tvungen att hålla fingarna mellan för att inte slå i min dörr. Han fick lixom åla sig in i sin bil. Hans bil var ju rätt gammal och han verkade inte vara speciellt rädd om den. Det gör mig förbannad. Ibland så blir man bara lack på folk som inte har mer känsla för andras bilar.
av Cox
Ja ibland undrar man om det står en skylt men neon ovanför ens bil, kom och repa mig gör dörruppslag för på denna bil finns inga alls. Och jag står här ensam och övergiven inga rishögar som kan bulta på mig ett tag......
Användarvisningsbild
av gooose
XC90_Executive skrev:Jag ställer mig alltid så långt bort som möjligt och tar två platser. Trots detta har jag några gånger fått dörruppslag plus att veckan innan jul var det en som hade ställt sig så nära min förardörr att jag precis kunde slingra mig in. Jag stog låååååångt från entrén och det var typ 200 andra lediga platser...... :roll:

En vän till mig som kör en sportbil (minst sagt) för ca 2 miljoner har problem med att folk ska jävlas med honom och ställa sig så nära det bara går.

Ställ dig inte helt rakt om du står på 2 platser är bilen lätt vinklad åt "rätt" håll så blir det krångligare för dom att parkera nära

Detta gör jag och gissa o gumman älskar mig när jag står på Snedden över 2 platser
Jag är ju den pinsammaste på denna jord "Men jag får inga bucklor" är mitt försvar

Om man gör denna manöver så är det alltid bra om man parkerar i ytterändarna på p-platserna

Testa för övrigt att parkera på en Coop eller ICA parkering med släpkärra ingen vill stå nära dig för dom tror att du är från en annan planet som kör med släpkärra och behöver handla mat sådana människor finns väl egentligen inte eller ?

//Goose
av Cox
gooose skrev:
XC90_Executive skrev:Jag ställer mig alltid så långt bort som möjligt och tar två platser. Trots detta har jag några gånger fått dörruppslag plus att veckan innan jul var det en som hade ställt sig så nära min förardörr att jag precis kunde slingra mig in. Jag stog låååååångt från entrén och det var typ 200 andra lediga platser...... :roll:

En vän till mig som kör en sportbil (minst sagt) för ca 2 miljoner har problem med att folk ska jävlas med honom och ställa sig så nära det bara går.

Ställ dig inte helt rakt om du står på 2 platser är bilen lätt vinklad åt "rätt" håll så blir det krångligare för dom att parkera nära

Detta gör jag och gissa o gumman älskar mig när jag står på Snedden över 2 platser
Jag är ju den pinsammaste på denna jord "Men jag får inga bucklor" är mitt försvar

Om man gör denna manöver så är det alltid bra om man parkerar i ytterändarna på p-platserna

Testa för övrigt att parkera på en Coop eller ICA parkering med släpkärra ingen vill stå nära dig för dom tror att du är från en annan planet som kör med släpkärra och behöver handla mat sådana människor finns väl egentligen inte eller ?

//Goose
Garvar jag gör lika och samma reaktion från flickvännen, men gissa vem som svor i mellandagarna jo flickvännen. Hon har nu börjat med samma knep. Och det funkar faktiskt väldigt bra :D
Barn är alltid en stor riskfaktor. EN skabbig bil som dessutom skvallrar om barn i 5-10 års åldern - då ställer jag någon annanstans. Normala vuxna passar sig nästan alltid. En fördel med parkeringar på stormarknader är att parkeringsfickorna är lite större än på andra ställen, t.ex. stadskärnor.
Min fruga blir också en aning imponerad när jag snurrar några varv extra i hopp om att finna en hörnparkering. I somras hittade jag fantastiskt nog en hörnparkering i grebbestad. Tryckte mig långt ut mot trottoaren som gick på min sida, kom för nära och slog av en bit av fälgen, hahaha. Ibland får man betala ett högt pris för att undvika bucklor... Undrar när första repan kommer med min nya V70 R-design... Klarat mig i 500 mil..

Mvh Tomas
Jag lider med alla som blir drabbade av människor som har noll komma fiskmås i huvudet, jag fick två dörruppslag av samma bil i falun förra vintern, då va bilen 1 vecka gammal, inte glad. Nu parkerar jag så långt ifrån maxis ingång i växjö och jag har tagit det ett steg längre nu, hörnparkering och 3 platser på tvären :D
av AndS
:lol: Ber om ursäkt, men ni har gett mig några goa skratt nu på morgonen :D
För ni är ju lite fjolliga :wink:
Men jag fick glasreparera framrutan efter 3 dagar orsakat av en stor sten i storleken 5krona som släppte från ett lastbilsdäck. Höger framskärm omlackad efter knappt ett år efter att någon kört på den lätt på en parkeringsplats och gjort ett veck i skärmkanten. Men vad tusan, det är ju bara en bil.
av Tobbev
Gud, det är såna här historier som får mig att känna ångest nu när jag har beställt en "egen" bil och lämnar tillbaka tjänstebilen sista februari.

När jag berättade för frugan att vi, i.o.m att jag byter jobb, måste privatköpa en bil, var hennes kommentar:

"Nej, nu kommer bil-Hitler tillbaka som skall tvätta och städa bilen stup i kvarten och parkera i Borås när vi skall handla i Göteborg"
Senast redigerad av 1 Tobbev, redigerad totalt 0 gånger.
Ytterplatserna på en parkering är enda tänkbara för mig, så man kan stå på/utanför linjerna lite.

Men värsta är folk som siktar in sin parkering utifrån min bil (som står förskjutet i rutan), så de hamnar nära min bil ändå. De tittar alltså inte på rutan utan hur jag ställt min bil och ställer sig själva därefter... arrrgh!

Vågar inte ta två rutor för då kommer väl någon sur jävel och gör nåt "hyss" på bilen bara för att markera att man minsann inte parkerar på det viset...

Och samma här, en sambo som blir lätt stressad/irriterad för att man cirkulerar runt som ett fån på parkeringen i väntan på en bra plats (men samtidigt är hon stolt över att vi aldrig har några märken på bilen). :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

Fick du nån koll på detta? Jag har n[…]

Hjälp med Vida

Skönt att du löste problemet! (Ett s&au[…]

Har en XC60 T8 2019 och har upplevt motsvarande. S[…]

Var du hittar infon kvittar men du har ju lär[…]