Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av VolvoAWD
Vill bara beklaga mig lite.. 55 mil har min nyuttagna D5 awd gått och idag när jag och dottern varit på McD ser jag att någon har repat en halvmeter lång repa vid tanklocket. Irriterande och ledsamt! :cry:
Undvik snabbmat i fortsättningen, Själv parkerar jag alltid bilen så långt från ingången som möjligt vid stormarknader etc. Har fått en bil repad av småbarn som prompt skall köra tunga kundvagnar. Föräldrarna
verkar ha noll-koll.
storfiskarnizze skrev:Undvik snabbmat i fortsättningen, Själv parkerar jag alltid bilen så långt från ingången som möjligt vid stormarknader etc. Har fått en bil repad av småbarn som prompt skall köra tunga kundvagnar. Föräldrarna
verkar ha noll-koll.

Irriterande nog så brukar jag alltid parkera så långt ifrån som möjligt. Idag var ett undantag och priset blev ju rätt högt! :(
FY lider verkligen med dig :( än så länge har man klarat sig, men är väl bara en tidsfråga innan något händer. På min förra bil en S40 T5 MY05 blev dörren insparkad av någon påtänd pundare. Han åkte dit iaf, blir nog värre och få tag i förövaren här. Är det en solklar medvetet gjord repa? Fy fan va trist asså behöva lacka på en sprillans :(
Claesson skrev:FY lider verkligen med dig :( än så länge har man klarat sig, men är väl bara en tidsfråga innan något händer. På min förra bil en S40 T5 MY05 blev dörren insparkad av någon påtänd pundare. Han åkte dit iaf, blir nog värre och få tag i förövaren här. Är det en solklar medvetet gjord repa? Fy fan va trist asså behöva lacka på en sprillans :(
Nja, medveten repa är den inte men det retar mig likväl. Att folk inte kan vara mer försiktiga när dom går förbi en parkerad bil övergår mitt förstånd. Eller smäller upp dörrarna när dom har parkerat brevid.

Hade en passat tidigare som gått 200 mil när någon tyckte att det skulle vara fint med en repa. Den gången var det medvetet. Dom hade dragit en nyckel eller liknande längs med hela passagerarsidan. HELA! Sjukt irriterad var jag då. Tyvärr gick det ju inte att få tag i den som gjorde det :(
av Cox
Sånt är hur trist som helst, har det enbart gått igenom klarlacken så kan du fylla i med fin pensel och när det torkat gå på med polermaskin då smälter den nya klarlacken in i repan. Det brukar knappt synas efter en sådan operation. Hjälper inte detta är det tyvärr bara att lämna på lack.
Så jäkla trist..
Har själv noja när man skall parkera bilen på offentliga platser typ köpcentra m.m.
Lider med dig, extra trist när man har en ny bil :(

Hoppas att det går att lösa utan för mycket krångel.
..jl
Förr eller senare så händer det ju. Hade jag haft bilen i 3 år hade jag ju inte sagt så mycket men efter en vecka :( Jag åker nog kommunalt och handlar eller till McDonalds i fortsättningen.. haha

Tack för ert stöd i denna svåra stund. :) Repan är inte djup. Jag ska snart lackförsegla bilen så jag ska ta upp det med dom som gör det och se vad dom kan göra..
Jag ställer mig alltid så långt bort som möjligt och tar två platser. Trots detta har jag några gånger fått dörruppslag plus att veckan innan jul var det en som hade ställt sig så nära min förardörr att jag precis kunde slingra mig in. Jag stog låååååångt från entrén och det var typ 200 andra lediga platser...... :roll:

En vän till mig som kör en sportbil (minst sagt) för ca 2 miljoner har problem med att folk ska jävlas med honom och ställa sig så nära det bara går.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11
B200ft svårstartad

Har bytt den till en Bosch original utan någ[…]

Jag hade valt D3. D4 kan sticka iväg en aning[…]

Köpråd XC60 T8 -18/19

Stämmer, xtra maskinskade försäkrin[…]

Trasig Renault Scenic