Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Vilka tillval är det som kostar så mycket? Det jag ser när jag tittar (iofs snabbt) är 18", metallic och drag.
andreas_lofgren skrev:Vilka tillval är det som kostar så mycket? Det jag ser när jag tittar (iofs snabbt) är 18", metallic och drag.
HGV-pkt, teknikpkt, lucka, Four-C, telefon, tillsatsvärmare m. tidur och så vidare är inte gratisprylar.
av Enzo
HerrDödén skrev:
andreas_lofgren skrev:Vilka tillval är det som kostar så mycket? Det jag ser när jag tittar (iofs snabbt) är 18", metallic och drag.
HGV-pkt, teknikpkt, lucka, Four-C, telefon, tillsatsvärmare m. tidur och så vidare är inte gratisprylar.
Den var ju polestaruppdaterad också. Och vinge :-O) Hast.ber.servo.

Tja, extrautrustning för ca 100 papp med andra ord, utöver Summum.

Det är ju inte automat, så bort med nästan 20 då för att jämföra mot en ny.

Så en ny med kampanj och den utrustningen landar ju en bra bit över 400. Helt fel pris är det ju faktiskt inte då.
av Enzo
XC90_Executive skrev:Gamla D5 och 8174mil.
Jo, men priset är nog inte helt fel för det. Den där hade väl ett listpris på närmare 500 ny skulle jag tro. Så 200 under listpris på 8000 mil är nog vad man får räkna med.
av Lövet
Vad bilen kostade för 2 år sedan är ju ointressant, det är nypriset nu som är intressant. Om den kostade 500k då ny men 400k ny nu så är det ju 400k att jämföra med. 95k i värdeminskning från 400k ger ju en värdeminskning på 24% på 2,5 år.

Jag köper inte bilar till de priserna begagnat i alla fall.
Enzo skrev:Jo, men priset är nog inte helt fel för det. Den där hade väl ett listpris på närmare 500 ny skulle jag tro. Så 200 under listpris på 8000 mil är nog vad man får räkna med.
Kan ta ett exempel. S80 V8 awd Executive, nypris ca 800 000kr. Två år (och 2500mil) senare när den byttes in såldes den för 369 000kr!

Dvs, man kan inte jämföra nypris etc då, utan man får gå efter förutsättningarna som råder när den ska säljas senare!
av VolvoAWD
HerrDödén skrev:Det låter lovande! Har tio veckor till leverans av just en V70 D5 AWD med diverse lull-Lill. Vore intressant att höra vad du valde till och om du är nöjd med dina val (inte mycket betänketid med blott 50 mil, men man måste ju fråga!). Lite bilder är också varmt välkomna!

Den brutala rabatten på D5 AWD gör modellen till den i mina ögon mest prisvärda i Volvos sortiment just nu. Det tog mindre än 48 timmar från att jag såg kampanjen tills affärsförslaget var undertecknat :-DD
Är övertygad om att du kommer bli nöjd. Den här vintern är ju dessutom AWD helt makalöst skönt. Kan som en parantes nämna att jag under dagen lyckats hålla dieselförbrukningen på 0.76 i snitt. Det i stockholmsköer och innerstadstrafik. :)

Jag har summum med ganska få tillval. Extra 12v-uttag i bagaget, avst.bar airbag fram, eluppvärma spolarmunstycken, high perf. stereon, tidur till värmaren. Mmm, det är nog allt tror jag. Ja, förutom mattor och sånt då :) Vi valde att inte maskintona rutorna utan gjorde en klassisk toning. Detta för att få så mörka rutor som möjligt.
av VolvoAWD
5cylindrar skrev:Får man fråga vilken rabattsats (%) ni hamnade på till slut jämfört med normalprislistan på volvocars?
16% på bilen. 8 procent på tillbehören.. Jag är nöjd :)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 15

Är det bara att såga där dosans tv[…]

Det är ju en gammal sanning att man inte ska […]

Kan du klippa loss en provbit på något[…]

Fick du nån koll på detta? Jag har n[…]