Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kullavik
Vad sitter ABS relä på en volvo 850 -96 ??
ABS funkar bara när det är kallare än -10 grader(ABS lampan lyser också när det är varmare än -10 grader)
Givarna/kablage är hela.
ABS Control Unit har jag lött om känsliga lödningar.
Har ingen lust att köpa en Control Unit för 2000 SEK.
Chansar på att relät är kasst, men jag hittar inte det i bilen...
/P
av fraazze
Enda stället jag kan tänka mig att den sitter är i motor rummet längst upp mot förarsidan där vanliga säkringsdosan sitter... Lyft på locket så ser du säkringarna så om du kollar riktigt noga så ser du 2 torx skruvar.. Skruva av dem lyft på skiten så ser du en massa relä.. B.l.a bränslereläet... annars finns det bara ett annat ställe och det e under skyddskåpan där föraren har benen...
av Kullavik
fraazze skrev:Enda stället jag kan tänka mig att den sitter är i motor rummet längst upp mot förarsidan där vanliga säkringsdosan sitter... Lyft på locket så ser du säkringarna så om du kollar riktigt noga så ser du 2 torx skruvar.. Skruva av dem lyft på skiten så ser du en massa relä.. B.l.a bränslereläet... annars finns det bara ett annat ställe och det e under skyddskåpan där föraren har benen...

Jag har kollat där men hittar inget relä som liknar det som säljs på skroten, har bara kollat på nätet inte pratat med bilskrotarna...
VIDA Mjukvara

Enkelt och konkret svar: Näe

Hej alla, Volvo XC60, D4, årsmodell 2017. Ma[…]

Vad har du för motorkod på denna bil? S[…]

Ingen??