Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gunneriusson
Har rostbubblor i nästan hela nederkanten av tankluckan. Är det möjligt att få på garantin, eller är jag lurad på detta? Bilen är fullservad hos Volvo och i övrigt superfin och välskött. Är det vanligt med rost på en så pass ny v70?

Skulle vara bra att ha lite kött på benen innan jag ger mej iväg till den lokala volvohandlaren och påpekar problemet.
av llesrof
Är det verkligen rost under lackbubblorna? Har du kollat? Jag har för mig att luckan är av plast nämligen. Men jag har haft fel förr :D
Användarvisningsbild
av Volvo4life
Som sagt tankluckan är av plast så det är inte rost. Men däremot är det inte snyggt med dessa "blåsor" så hör med volvo om det går att lösa med goodwill. Själv har jag en sådan blåsa på listen brevid framrutan.
Användarvisningsbild
av hollan
llesrof skrev:Är det verkligen rost under lackbubblorna? Har du kollat? Jag har för mig att luckan är av plast nämligen. Men jag har haft fel förr :D

luckan är inte av plast!
därimot har jag aldrig sett rost på tanklucka inte ens på en gammal 00a den har inte varit krockad nån gång så dom har monterat dit nån pirat lucka som ej är galvad?
av mikebike
Jag hade rost på tankluckan på min gamla bil (-01) också. Jag skrapade bort all lös färg och lite till. Lackade sedan med rostskyddsprimer, sprayspackel och sedan originalfärg.

Man får väl trösta sig med att det är i stort sett det enda som rostar på V70N....
av mikebike
iigloo skrev:Skiljer det på modell och modellår? Jag har plast på min S80 -05?
På V70N består luckan av en plaststomme med stålplåt på utsidan och den är invikt runt kanterna på stommen.
av mikebike
iigloo skrev:Skiljer det på modell och modellår? Jag har plast på min S80 -05?
Nu har jag med hjälp av en magnet konstaterat att min kollegas S80 har stålklädd tanklucka.

iigloo skrev:ofan, men det kan väl inte kosta många kronor att hämta ut en ny och få den lackad?
Inte?
Själva luckan kostar nog ett antal hundralappar, och lackeringen lär bli dyr om de inte lackar mer samtidigt.

Ja. EXC betyder helt rätt att något &au[…]

såg nu finns 342..hmm undra vad det är

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]