- tor 06 jan 2011, 12:09
#484753
Hej. lånade in mig på en tråd längre ner men tvvärr ingen som såg...
På Min bil har hela segmentet släppt från splinesen OCH Nipplarna (på vajrarna) som ska sitta intryckta i skåran valde att rymma ifrån sina hålor dom med.
Någon som vet/har en ritning på hur vajrarna ska ligga (över från vänster eller höger och tvärtom) och hur själva segmentet sitter? Hittar inget i Haynes...
Har föstått att den lilla "växeln" ska sitta uppåt.
Kan man kanske använda Cylindrisk fastsättning när man väl fått ordning på kalbaliken att fästa tillbaka segget sen. Det sitter ju som satan sen...
Eller är det smartare eller bökigare att byta hela länkaget och binda ihop vajrarna från dönatorbilen som det är utan att behöva vika in och möjligen bända sönder den ömtåliga aluprylen?
Är lite lurigt nu i saltslask, snö och regn utan torkarna... blir lite lotteri, "Är det en människa eller ett träd det där?"
MKT Tacksam för svar!
På Min bil har hela segmentet släppt från splinesen OCH Nipplarna (på vajrarna) som ska sitta intryckta i skåran valde att rymma ifrån sina hålor dom med.
Någon som vet/har en ritning på hur vajrarna ska ligga (över från vänster eller höger och tvärtom) och hur själva segmentet sitter? Hittar inget i Haynes...
Har föstått att den lilla "växeln" ska sitta uppåt.
Kan man kanske använda Cylindrisk fastsättning när man väl fått ordning på kalbaliken att fästa tillbaka segget sen. Det sitter ju som satan sen...
Eller är det smartare eller bökigare att byta hela länkaget och binda ihop vajrarna från dönatorbilen som det är utan att behöva vika in och möjligen bända sönder den ömtåliga aluprylen?
Är lite lurigt nu i saltslask, snö och regn utan torkarna... blir lite lotteri, "Är det en människa eller ett träd det där?"
MKT Tacksam för svar!
Senast redigerad av 1 Vix, redigerad totalt 0 gånger.
Raka rör och öppna spjäll!