Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mercury-50
Har en volvo 240 Gl -88 besiktade med en 2 --bromslang sprucken Fick detta åtgärdat. Ny besiktning igen fick då en 2 på bakre bromsverkan..obefinlig. v. bak. Försökte lufta till följd av att nippeln gick sönder. Köpte då ett nytt ok. luftade igen. In igen...samma sak igen!!!!! Det var INGEN luft i röret....kan det vara h-cylindern? Har hört att volvo alltid har frambromsarna fungerande oavsett krets som pajar...stämmer detta? Alltså lämnar in bilen av byte av bromslang v.fram får tillbaka med ingen broms v.bak. Besiktade sedan med nytt ok luftade systemet ,,,besiktar igen med samma problem. Ingen bromsverkan v.bak. Bromsen känns lite svampig. Har även luftat med motorn på. Tacksam för svar
Användarvisningsbild
av bensinskalle
Hur avluftar du? Det är nämligen jävligt svårt på 240, själv har jag misslyckats med 200 försök ungefär trots ordentlig utrustning. Jag luftade med trycksatt system, i rätt ordning, och ibland kan man nästan behöva tömma behållaren och ändå så kommer det lite luft i efterhand som legat fast på något ställe.

Men i alla fall, jag gav upp och lämnade in bilfan på luftning och dom lyckades utan problem...
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Det låter faktiskt som ett problem med huvudcylindern.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av StefanT5
Är det inte 2 luftnipplar fram på volvo på okena?
Har för mig att de ska luftas uppe vänster höger fram och vänster bak.
Sen nedre höger och vänster fram och höger bak.
Får ni gärna rätta mig om jag har fel.
Och som sagt det är helvete att lufta om man inte gör rätt.
av Sebbe240
jag har likadant fel på min 240 så om ni har något svar så tar jag gärna emot.

Tack
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Fram är det viktigt att bägge nedre nipplarna på respektive OK luftas samtidigt.

Mvh GK
Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]

installera dragkrok

Det är plättlätt att installera med[…]

nackdelar med Running Boards

Tycker inte bilen är tillräckligt hö[…]