Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Nightmare89 skrev:Hm ja men hursomhelst så får du nog ta bort reservhjulet å ha batterierna där!
Ja Absolut :p
Men batterierna hade jag tänkt och ställa längst fram eller längst bak i baljan och sen antagligen höja upp golvet för att få plats med basarna.. Eller om man sätter stegen vinklade och trixa in dem bakom :) men de kan jag lösa.. De är inte de svåra.. De svåra är att tänka ut hur de ska se ut:( därför jag behövde er hjälp ;)... Har googlar och har idéer, men behöver lite bilder som sagt :)

/stagesix
tjabba! nej förfan, sola o bada kan man göra någon annan gång! :D beställningar är lagda och ska fixa fram en fet up också! har en polare som hyr ett värme garage.. visserligen parkering, men har kunnat och får låna deras plats i stort sett när jag vill :D så har varit där 1 gång och har nu gjort klart mer av dämpningen.. Men en fet update kommer.. ! :) Har kikat mkt på bas"lådan" som jag ska kirra också.. Transmissionslinje pipa blir det nog ;) Är lite osäker på om min konstruktion kommer fungera, men återstår att se.

Tillbaks straaax!

/stagesix
Ett skepp kommer lastat med... 40 bilder!

Update!

Hållt på och tänkt endel mycket eftersom det varit brist på plats att vara på. Detta har på sätt och vis ändrats. Har nämligen en kompis vars polare har ett värmegarage. De parkerar där bland andra bilar men det är 2 MC platser på vardera sida om dem så man kan bredda ut sig en hel del mer än vanligt! :) Det är fortfarande begränsningar på vad som får göras, ex plastning och så men kan fortfarande dämpa, dra kablar etc och det gör att jag kommer bra mycket längre än förväntat! Stort +.

Det hjälper en hel del att hjälpa hans mor (som äger parkeringen) att fixa och trixa fel på hennes Golf också :D

Iaf.
Över till det jag åstadkommit. Tycker dock att det varit dålig respons på frågorna jag lagt upp i förra inlägget.
Börjar med kort beskrivning av mina idéer innan bilderna kommer.

Har kikat mycket på transmissionspipa som baslåda. Inte finns det mycket info om man jämför med portad låda eller sluten, men förhoppningsvis kommer det gå ur vägen.
Se bilder och behöver verkligen hjälp av dem som kan om denna låda och som kan säga om det kommer gå käpprätt åt helvete, ursäkta språket. Är osäker på ner-dimensioneringen jag gjort, och tror att jag måste göra den mildare, alltså inte gå ner i dimension så snabbt. så att bastrycket går rakt in i den väggen.

Sen har ju godisfabriken tydligen blivit omplacerat till mitt rum så lever nu i ett hav av mumsmums! :D

Aja, ni ser väl, nog skrivet!

Testade lite idéer med slutstegen, fina? :)
Bild

Bild

Svinkallt i DHL-garaget. Men bättre än ute. Hittade som sagt ett värmegarage senare.
Innan jag började dämpa framdörrarna! :)
Bild

Polaren hjälper till. En bit på vägen.
Bild

klart :)
Bild

Noggrant ska de va!
Bild

Baslåde idéer skall testas.
Bild

Började tillverka en böj. som sedan tanken var att spänna tyg runt.
Bild

Bild

-
-
-
-

Senaste beställningen!

Blekingebilradio:

* Focal Access 130 A1 - Frontkit!
* 2st SPL XTR-250D2 - Basar!
* 80 ark Silent Coat (2x40)
* 10st ark Silentcoat 4mm
* Basterminaler
* 3 Farads Kondensator
* Stinger Pop stopper
* RCA vinklar
* 2st MDF bafflar 10"
* 2st MDF bafflar 5,25"
* Skiljerelä
* Kontakthylsor 35mm2
* Kabelstrumpa till 2,1mm2
* Kabelstrumpa till 4mm2
* Kabelstrumpa till 16mm2
* Kabelstrumpa till 35mm2

Skyllermarks

* 1 rulle högtalarkabel
* 1 rulle baskabel
* 16mm2 kabel
* Kabelskor till 35mm2
* Kabelskor till 16mm2
* 4st Batteripoler
* Krympslang till resp. kabel

Lagom förbannad man är när tomten är försenad. AAAAAAAH! :D
Bild

upp me't bah!
Bild

Focal Access 130 A1
Bild

Smågodis, bl.a skiljerelä, pop stopper etc etc
Bild

Kabelstrumpooooor!
Bild

10st ark Silent Coat 4mm! :D
Bild

Nu börjar de likna nått
Bild

Bild

Bild

Vägde TON!
Bild

Bild

Liten helhetsbild på senaste och lite gammalt :)
Bild

Kvalle skare' va!
Bild

Bild

Kondringen fick sig en liten skada i transporten :'/
Bild

-
-
-

Utrymmet i värmegaraget, älska att de e MC parkering på båda sidorna!! :D
Bild

dååå.. börjar vi eller?
Bild

Bakluckan färdigdämpad och klädseln på plats igen.
Bild

Silent Coat + Silent Coat 4mm = sant!
Bild

Bild

Tog ett par ark i skuffen också. Satan vad de hjälpte!
Bild

EJ FÄRDIGT! :oops:
Bild

Andra sidan
Bild

Bild

OKEJ DÅ! Säger väl klar då -.-
Bild

Bild

mums!
Bild

Tillfällig baslåda jag fick låna av polaren, spelar på riktigt bra i hans bil!
Bild

Bild

:O skitig!!!
Bild

Detta är tanken jag har om baslådorna. Inte helt klart hur rören skall gå men på ett ungefär så är det. Tanken syns ju.
Bild

-
-
-
-

Grejor som skall ske i början av 2011;

* Ideer med baslådan skall bli verklighet
* De nya kablarna skall dras igenom kupén
* Ett Batteri eller 2 skall inhandlas
* Skall bli klar med dämpningen av hela bilen till 100%
* Se över rost etc -inför ej bestämt hellack-
* Montera i alla högtalare
* Börja Göra konstruktion för Framhögtalarna i sidoklädseln
* Börja bygga upp slutstegs-racken.

Finns mycket mer att göra och säkerligen fler viktiga saker, men det är vad jag kommer på just nu.

Eftersom jag kommer hem sent efter jobbet så är det inte värt att ta sig 2mil för att hålla på i 1-2h. Kommer köra hårt på helgerna, (om hans mor tillåter såklart :D ) men har även funderingar på att hyra egen plats och ställa av bilen där och köra med vinterpulkan fram o tillbaka :D och också köra av allt innan plastningen. Sen när det börjar bli varmare köra hem den och börja plasta! :D

Allt för nu!
Vet att jag varit dålig på uppdatera :D men nu har ni lite natt material iaf :)

/stagesix
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 30

840 kPa motsvarar 8,4 Bar vilket är alldeles […]

Hade varierande tomgång i min 99a 2,5t F&oum[…]

Hej! Ja deras universal damask var för kort […]