Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av anderc
Hej
Är ju sjukt nöjd med usb-uttaget i min V70 2,5FT R-design med HP-stereon. Dock uppstår det ibland lite irriterande problem...
1. Ibland står det "laddar usb" väldigt länge sedan står det "usb oläsbar". Detta löses genom att dra ut och sedan stoppa in igen.
2. Efter ett tags användande av usb-minnet så när jag skall byta mapp etc så står det "Mappen innehåller ingen ljudfilsinformation tryck exit för att återgå. Detta löses genom att jag tar in minnet och drar över filerna på nytt.

Jag har testat att formatera om minnet.
Det är ett 4gb Kingston Data Traveler...
Jag har bara mp3 låtar i olika mappar ca 100 låtar allt som allt.

Tips? Annars får jag åka in med den till Volvo...
Skaffa ett nytt minne och prova, det kanske är lite fel på minnet. Läs även informationen i instruktionsboken om vilka minnestyper som eventuellt rekommenderas och om vilket format som rekommenderas.

Mvh GK
Ja ett hett tips är att det är Usb-minnet som det är fel på. Jag har kort med ett 16 gig TDK från biltema i ett är nu. Det har funkat hittills men krånglade häromdagen. Fick formatera om det och nu funkar det.

Bilen klarar 12000 filer och 500 mappar så det skall inte vara problemet.
av anderc
Tack var precis uppe på coop och köpte ett nytt 4 gb för 99 kr.
Återkommer med info om det fungerar bättre.
Detta finns att läsa i en annan tråd, men här är det svaret som hjälpte mig...

Lycka till! 8)

//Mange

"Hej,

Det kan vara så att Scandisk har lagt på en liten applikation som heter U3.
För att vara på den säkra sidan, så kör du denna applikation som tar bort U3
http://drivers1.sandisk.com/DriverDownl ... emoval.zip
Notes:

* Your USB device should be plugged in, and U3 Launchpad running (har man inte U3 Launchpad installerat, så är det bara att köra ändå) NOT compatible with Cruzer Titanium Plus

Jag hade samma problem, oavsett hur mycket och i vilka filformat jag formaterade (FAT16, FAT32 eller NTFS) så fick jag inte minnet att fungera i bilen. Men den fungerade utmärkt på datorn. Efter att jag kört launpadremoval så fungerade mitt minne utmärkt.
Mitt minne är: Scandisk Micro blade 16GB"
av Moody
Har också haft problem med USB-anslutningen och att det bara står "Laddar..." i displayen (tror jag skrivit om det i nån annan tråd för länge sen). USB-minnet var ett "orginal"-minne med volvo-loggan på så man tycker att det om något borde passa i bilen :)

Den var inne på volvo-verkstan flera gånger utan att problemet löstes, bla byttes hela kablaget. Sista gången sa de att de uppdaterat nån mjukvara och efter de har problemet minskat betydligt (om än inte helt).
av anderc
Jag läste det om U3 minnena. Dock har jag inte ett u3 minne då det är som ett virus de där minnena. Har nu kört två dar till jobbet med ett annat fabrikat på minnet. Får se om det blir problem senare.

Är det bara att såga där dosans tv[…]

Det är ju en gammal sanning att man inte ska […]

Kan du klippa loss en provbit på något[…]

Fick du nån koll på detta? Jag har n[…]