Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Alucinor
Är det någon på forumet som vet hur man kan montera det "nya" stora järnmärket på en Original XC70 grill så att det ser bra ut?

Vill uppnå detta resultat:
Bild

Järnmärket har jag köpt separat:
Bild

Problemet är om jag tar en originalgrill och tar bort emblemet så blir fästena för gamla emblemet synliga:
Bild

Någon som har någon bra idé eller lösning på hur jag ska gå tillväga?
Användarvisningsbild
av JimmyG
Tjenare, bäst blir det nog om du monterar en eftermarknadsgrill likadan, så du slipper dom fula hålen..

En annan fråga till TS: Du råkar inte kommaihåg artikelnr på volvomärket du skaffat?

MVH
Användarvisningsbild
av Alucinor
JimmyG skrev:Tjenare, bäst blir det nog om du monterar en eftermarknadsgrill likadan, så du slipper dom fula hålen..
Precis min första tanke. Men hittar ta mig tusan ingen eftermarknadsgrill som passar XC70 2001-2004. Och dom enda jag hittar som passar till 2005-2008 har så jädrans brett mellan ribborna. Vill att det ska se så original ut som möjligt. Fattar inte hur snubben med bruna XC70:n på bilden har lyckats få till det... Den grillen ser exakt ut som original!
JimmyG skrev:En annan fråga till TS: Du råkar inte kommaihåg artikelnr på volvomärket du skaffat?31214623
MVH
Art.nr: 31294507
Bild

Art.nr: 31214623
Bild

EDIT: Förväxling av art.nr på märkena.
Senast redigerad av 2 Alucinor, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av gooose
Tack för detta

Jag beställer ett sådant märke i morgon
Jag ha ett par XC grillar att testa på (alla är inte 100%hela men duger att testa på)

Skall kolla vilket som blir bäst

Åter kommer med resultat

//Gooose
Användarvisningsbild
av Bosa
Är rutorna i grillen obehandlade så det bara är plasten bör det väl gå att modifiera den befintliga grillen eller är rutorna grålackade?

Edit: Sitter inte grillen på bilden på en XC70 05-07 och där har ipd en grill utan emblemet som man kan köpa och klappa dit, misstänker att det är vad som är gjort på den bilen. Om det inte bytts lyktor i fram till faceliftlyktorna då förstås så det är en äldre.
Verkar iaf som att det är modda befintliga grillen som gäller för de äldre. Så är risk för att det bara är att plocka fram Dremeln. :-)-)
Användarvisningsbild
av gooose
Bilen på bilden är av åm 03 eller äldre detta ser du på Backspeglarna och stötfångarna+ att det sitter strålkastartorkare på "plast"glasen och lycktorna är bytta till facelift

//Goose
Användarvisningsbild
av lilleman
Hur fästes det stora järnmärket?
Limmas det fast eller är det pinnar
som på dem gamla grillarna?
Vad kostar det stora järnmärket? :oops:
Mvh/Roger :D
Användarvisningsbild
av Alucinor
lilleman skrev:Hur fästes det stora järnmärket?
Limmas det fast eller är det pinnar
som på dem gamla grillarna?
Vad kostar det stora järnmärket? :oops:
Mvh/Roger :D
Dom sitter med platta "pinnar/stift" och dubbelhäftande?
Bild
Senast redigerad av 1 Alucinor, redigerad totalt 0 gånger.
Byta a/c-kompressor själv?

Om jag tänker rätt är det 2-liters […]

Släpper magnetkopplingen på kompressorn[…]

Kablarna från de gamla kontakterna satt bra.[…]

En manuell växellåda bör inte kunn[…]