Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mackansglt
Mera strul, börjar lessna nu. Bytte soppapump idag, som jag skrev om i går. Gick klockrent och bilen statade direkt. Parkerade den ute och börja skruva på BMW:en. Ett par tre timmar senare när jag skulle åka hem började det skrapa om vä. framhjul. Stannade och kollade men märkte ingert onormalt. Körde hem och lyfte upp vä. fram och vad ser man. Krängningshämmaren vid vä. fram har gott av vid bussningen.
URL=http://forumbilder.se/show.aspx?iid=7b201161954PMa966]Bild[/URL]

Bild

Hur vanligt är detta på en skala 1-5?
Var köper man en ny? Verkar inte finnas på Mekonomen eller Autoexperten. Volvo eller skroten som gäller.
Kan man köra ca. 2 mil om binder upp den så man kommer till garaget? Har inte ett verktyg här hemma.
Kränghämmar går av till slut. Rost och alla rörelser dem lär göra bryter av dem till slut. Och det är inte helt ovanligt, framförallt främre brukar drabbas. Turbo har grövre kränghämmare. Och om du binder upp allt så kan du åka, men ta det lungt då bilen får lite läskiga egenskaper i kurvor och omkörningar.
Nästa elbil från Volvo?

Sett ett par ställen som baserat på b[…]

Har kontaktat supporten om centerdisplayen, s&arin[…]

Utgångspunkten är att styrväxeln s[…]

Jo det måste va mitt problem;) Fast hj&aum[…]