Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvos60turbo
Hei på dere der ute,vet noen om det er mye jobb og heve en s60 ved evt og sette på andre fjærer foran og bak.Syns bilen er litt i laveste laget ved kjøring i høy snø og dårlige grusveier på evt fjellet!! ?:-/ Satt på stasjonsvognfjærer på min gamle 240 gle for mange år siden,og dette ble meget bra!!Byttet bare bak,da den var litt i laveste laget.Bilen var en sedan. :-)-)
av erikeriksson
Hej, bak är det lätt att byta fjädrar. Fram är det betydligt mer jobb. Vet inte om det finns fjädrar som lyfter bilen fram?

Om du byter fram kan du ju passa på att byta stötdämparna också, om bilen gått långt.
av Cedrix
mikebike skrev:Köp en AWD :wink:
Är AWD högre? Är väl bara ännu mera (dyrare) saker under som kan gå sönder om man kör på en sten-
av mikebike
Cedrix skrev:
Är AWD högre? Är väl bara ännu mera (dyrare) saker under som kan gå sönder om man kör på en sten-
Min V70N -01 var 2cm högre än standard V70.

Givetvis sänkte jag den 4cm eftersom det inte var snyggt original! :mrgreen:

Det som tar i först är/var upphängningen till avgassystemet, en brygga mitt under bilen.
Användarvisningsbild
av volvos60turbo
Cedrix skrev:
Ohh JA ,de er nok noen cm høyere,helt klart!! :-)-)
Användarvisningsbild
av volvos60turbo
erikeriksson skrev:Hej, bak är det lätt att byta fjädrar. Fram är det betydligt mer jobb. Vet inte om det finns fjädrar som lyfter bilen fram?

Om du byter fram kan du ju passa på att byta stötdämparna också, om bilen gått långt.
Takk for gode svar,nei bilen har akkurat runda ca 110.000km :mrgreen: :-)-)

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]

Du tolkar skrivningen på fel sätt. Gara[…]

Som nyligen inhoppad i en 4a kan jag flika in med […]

hej jag har en volvo V70N från 2002 som har […]