Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av PapaBear
Har ingen riktig koll vilken det är nu, de har gjort om sidan och döpt om kablarna, men skicka ett mail till dom så hjälper dom dig, de är väldigt bra att ha och göra med.

Och visst går det att köra utan orginalförstärkaren under sätet, men då måste man börja dra nya kablar osv vilket inte är det roligaste, enklaste sättet är en addapter kabel, tar 5 min inkluderat stereobyte. :lol:
av jensa30
Hej Killar!
Varför vill alla som har original stereon med syrround byta ut den?
Är ju skitbra ljud ju!
Inga baslådor ingenting!
Är iaf Kanonljud i min C70!!!
av AndyR
PapaBear skrev: Och visst går det att köra utan orginalförstärkaren under sätet, men då måste man börja dra nya kablar osv vilket inte är det roligaste, enklaste sättet är en addapter kabel, tar 5 min inkluderat stereobyte. :lol:
Varför behöver du dra egan kablar? Jag har inte gjort det och jag har svårt att tro att det skiljer något från en 98 till 00 i kablage till stereon.
Användarvisningsbild
av PapaBear
jensa30: Jag bytte ut min stereo av den enkla anledningen att den spelade endast vissa orginalskivor, inga brända osv. Och en del av mina skivor vill jag inte ha liggande i bilen utan bränner kopior på dem istället.

AndyR: Hur gjorde du då? För de enda kablarna jag får upp "bakom stereon" är kablarna ifrån förstärkaren, några andra kablar finns inte (iaf inte i min bil)
av AndyR
PapaBear skrev:jensa30: Jag bytte ut min stereo av den enkla anledningen att den spelade endast vissa orginalskivor, inga brända osv. Och en del av mina skivor vill jag inte ha liggande i bilen utan bränner kopior på dem istället.

AndyR: Hur gjorde du då? För de enda kablarna jag får upp "bakom stereon" är kablarna ifrån förstärkaren, några andra kablar finns inte (iaf inte i min bil)
Har du kollat längre in, finns det inte 2 svarta block som är ihop satta?
Användarvisningsbild
av Perra83
AndyR skrev:
PapaBear skrev:jensa30: Jag bytte ut min stereo av den enkla anledningen att den spelade endast vissa orginalskivor, inga brända osv. Och en del av mina skivor vill jag inte ha liggande i bilen utan bränner kopior på dem istället.

Har du kollat längre in, finns det inte 2 svarta block som är ihop satta?
Där har vi det!!! Det är bara att dela på den kontakten (kan vara inlindad från fabrik och ligger nog långt in bakom stereon) och använda den vanliga iso kontakten från eftermarknadsstereon.

Att du behöver dra nya högtalarkablar är bara skitsnack.
av AndyR
Perra83 skrev: Där har vi det!!! Det är bara att dela på den kontakten (kan vara inlindad från fabrik och ligger nog långt in bakom stereon) och använda den vanliga iso kontakten från eftermarknadsstereon.

Att du behöver dra nya högtalarkablar är bara skitsnack.
Nja man får köpa ett iso kablage som är anpassat för volvo. Som sedan det kablaget som följer med stereon passar i.
Användarvisningsbild
av PapaBear
Värt att titta på ;) Iofs så fungerar det helt ok med orginalförstärkaren men de kan vara bra att veta i framtiden om det blir några fler modifikationer ;) Tackar så mycket
av marcussomfan
Jag har samma problem med min c70. Jag ska installera eftermarknadsstereo och även koppla in eget slutsteg + bas
Högtalarkablarna sitter i den runda ( O ) som ni nämt ovan, den går till ett orginalslutsteg vad jag läst mig till, var precis ute och försökte följa kabeln utan reslutat? Hur gör jag för att koppla in min nya stereo?

Jag kan inte använda mig utav: http://www.backesljud.se/produkter_visa ... _no=VOLVO3 för då tar jag väl upp alla lågnivå utgångar på nya stereon ? = kan ej koppla in mitt egna slutsteg.

Hoppas ni förstår och kan hjälpa en nybörjare

Har du provat bygla förbi bränslepumprel[…]

Uppdateringen 4.2.13 verkar faktiskt ha fixat inne[…]

Motor tempratur V70 1,6d 2010

Skulle det kunna finnas en luftficka som orsakar p[…]

Byta startmotor V90 T4 2019

När startmotorn på min 854 en gå[…]