Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av na96gen
Hej,
Sett att flera här på forumet fått eller beställt D5 AWD. Såg också den tidigare annonsen från Volvohandlaren i Helsingborg om den dolda AWD rabatten. Har alla fått typ 18%, är det då grundbil plus paket eller på alla options från fabrik? Skulle detta gälla till sista juni?
Känns som det är nära till en beställning nu.. 8)
av Enzo
na96gen skrev:Hej,
Sett att flera här på forumet fått eller beställt D5 AWD. Såg också den tidigare annonsen från Volvohandlaren i Helsingborg om den dolda AWD rabatten. Har alla fått typ 18%, är det då grundbil plus paket eller på alla options från fabrik? Skulle detta gälla till sista juni?
Vad jag fick, var rabatt på en Summum, inget mer. Sedan är det normala priser (och rabatter) som gäller.
Jag fick priset 335 för en sådan (listpris nästan 400), sedan tillkommer ju ev paket, drag, metallic etc.
Men jag är osäker på att erbjudandet kvarstår, det var ju en kampanj från Volvo centralt.
av Electric
na96gen skrev:Hej,
Den kampanjen upphörde lika fort som den kom. Anledningen till rabatten var att möta Volkswagens awd -kampanjer, men stödet från Volvo till handlarna tror jag användes på ett sätt som Volvo inte uppskattade. Ett bra exempel var min bil som jag köpte genom det stödet. En V70 D5 Awd R-design. R-designen skulle enligt min handlare inte ingå i rabatten. Men jag är ju skitnöjd förstås. Listpris 462.000:- , mitt pris 385.000:-
av HerrDödén
Kampanjen på D5 AWD är något av ett spöke. Ingen annonserar om den, ingen pratar om den men den finns där. Ringde tre handlare i jakten på ny bil och alla fick ringa Volvo och höra efter. Mycket riktigt fanns det ett ganska redigt centralt stöd och strax innan jul beställdes bilen. Kan helt klart vara läge att titta närmare på detta om man är ute efter en fyrhjulsdriven V70.
Användarvisningsbild
av gooose
Det är bra om det säljs många AWD då kommer det att finnas fler att tillgå på begagnad marknaden om ett tag när ni Njutit färdigt och känner för att förnya känslan av detta ;-//

//Gooose
av HerrDödén
Då borde du köpa ett par helsidesannonser i rikstäckande tidningar och meddela befolkningen att kampanjen faktiskt existerar. Som det ser ut just nu krängs det säkerligen inte många extra D5 AWD med automatlåda till följd av erbjudandet eftersom inte en kotte vare sig annonserar eller ens känner till erbjudandet :wink:
av 5cylindrar
Menar du att AWD-kampanjen fortfarande gäller? Jag fick besked av en säljare att denna upphörde i somras (tror det var 30 Sept).
av HerrDödén
Det stämmer att den försvann, var borta ett tag och sedan kom tillbaka - för mig oklart exakt när, men jag skrev på ordern den 23 december. Vid det laget visste ingen riktigt när kampanjen återupptagits eller hur länge den skulle gälla den här gången ??:-/
Användarvisningsbild
av Codiac
Kampanjen var på 20k när jag köpte bilen, det var ett inbytesstöd kallade de det, man fick 20k extra för bilen man bytte in.Tror den bara räckte till den sista Dec 2010. Gällde xc70.
av HerrDödén
Det är en helt annan kampanj du tänker på, den är/var inte unik för just V70 D5 AWD. Min rabatt slutade på ungefär 70000kr, räknat i procent minns jag inte riktigt fördelningen (som f.ö blev ännu märkligare då Volvos interna system inte ville ta mer än 14,9% rabatt på bilen, det var mer egentligen men överskjutande del fick säljaren slå ut på diverse extrautrustning då systemet vägrade ta en order med mer rabatt på bilen).

Lyfter en gammal tråd.. jag har själv f[…]

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var s&au[…]

Det här smakar illa, eller gör det verkl[…]

Jag kör hybrider från Volvo regelbundet[…]