Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Enzo, läs mitt förra inlägg.

Det beror på hur du kör bilen. En riktigt trimning, ingen KCR-skit, sliter inte mer än vårdslöst körande med en original motor.

Jag pumpar hellre in en massa extrautrustning och trimmar bilen istället för att köpa D5. Haha, tycker inte ett skitfult emblem är värt 20 lax.
av Enzo
supersonic skrev:Enzo, läs mitt förra inlägg.

Det beror på hur du kör bilen. En riktigt trimning, ingen KCR-skit, sliter inte mer än vårdslöst körande med en original motor.

Jag pumpar hellre in en massa extrautrustning och trimmar bilen istället för att köpa D5. Haha, tycker inte ett skitfult emblem är värt 20 lax.
Nä ok då, mer effekt sliter ju såklart inte ... :roll:

vilken humor det är ibland på såna här forum.
av Enzo
VolvoB20 skrev:
Enzo skrev:Varför kör du själv en D5 förresten? ;)
För jag är en Mega-Looser som köpte D5 för jag trodde aldrig Volvo/Polestar skulle släppa mjukvaran till 163 hk varianten, men det gjorde man ju till min årsmodell tämligen raskt.

Hade jag varit lite smartare kunder jag ju sparat 12000 kr och fått 20 hk till. OCh 12000 kan man få rätt mycket kul extrautrustning.
Aha, så dina råd här till folk är att de ska göra bort sig så du slipper vara ensam loser. Då trillar poletten ned. ;)
Enzo skrev:
supersonic skrev:Enzo, läs mitt förra inlägg.

Nä ok då, mer effekt sliter ju såklart inte ... :roll:

vilken humor det är ibland på såna här forum.
Skall man gå efter resonemanget att mer effekt sliter så skall man direkt välja D3 eftersom det är samma motor som D5, men med en annan programvara.
Enzo skrev:
VolvoB20 skrev:
Enzo skrev:Varför kör du själv en D5 förresten? ;)
För jag är en Mega-Looser som köpte D5 för jag trodde aldrig Volvo/Polestar skulle släppa mjukvaran till 163 hk varianten, men det gjorde man ju till min årsmodell tämligen raskt.

Hade jag varit lite smartare kunder jag ju sparat 12000 kr och fått 20 hk till. OCh 12000 kan man få rätt mycket kul extrautrustning.
Aha, så dina råd här till folk är att de ska göra bort sig så du slipper vara ensam loser. Då trillar poletten ned. ;)
Tvärs om .... jag försöker hindra andra att göra om mina misstag även om det innebär att jag får stå där som ensam loser.
Därför kommer jag att beställa värsta trimmet från RICA till min kommande XC70 D3 AWD Aut, och då får jag ju med: OEM 205hk 420Nm originalprogramvaran, E-Power 225 hk 460Nm (programvara bara för att sänka förbrukning och CO2) samt ECU-Uppgradering 245hk 500Nm, allt för bara 8900:-! Köper man till i-softloader kan man ju välja fritt mellan dessa som man vill, suveränt! Samt upplyft toppfartspärr 250Km/h :D
ManneF skrev:Polestar trimmar inte D3 fördå får man en D5 för 8000:- och Volvo satte stop för det.....Alla med D3 får vända sig till andra chipare....
Nä du får inte en D5 på 205 hk du får en D6 på 225 hk.

Sen kan man ju vänta lite, polestar släpper säkert trimmet till D3 AWD My11 året efter dvs 2012 för att inte kokurrerar med nyförsäljningen.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Ta bort kåpan över motorn och lägg[…]

Det amerikanska företaget Lyten köper No[…]

Srs

Hej alla har en v70n från 01 en vecka efter […]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Rent generellt, är motorn byggd för 98 o[…]