Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fredrikwt
markgard skrev:Hittade hur MIM-buren skall fästas. Med en rem/spännband.
http://www.mim.se/pdf/Variocage_Enkel_SE.pdf

Antar att det går fästa denna i sidorna av lastutrymmet för så att det även går att ha en heltäckande gummimatta på golvet.
Precis, och ang smuts osv så stannar det allra mesta i buren... ska köpa en halvbur sen när vi bara har en hund, funkar inte med 2 och behöver bagaget till annat än bur idag med tyvärr... (Så jag har klätt hela bagaget i tjock plast upp till rutorna =) så det ska skyddas de få ggr hundarna åker med.)
Användarvisningsbild
av na96gen
fredrikwt skrev:Sen det här med krocksäkerhet, de flesta burar är ju minst sagt robusta svetsade rejäla grejer, och som en del visar så håller de när man släpper en bil på dom från en kran... problemet med dessa är ju att de inte har någon deformationszon alls. Blir man påkörd bakifrån så viker sig ju inte buren en m.m - mkt hållbara som sagt, så då vill det ju till att man inte har nåt levande i baksätet för det är ju där buren åker fram vid en krock...
ooo :shock: jag som åkt med en jeppe halvbur i fem år. Man tänker inte så långt.. :???: men en super bur, skramelfri och en grid bredvid så man kan ha bakluckan öppen och låsa ändå.. Tur man inte blivit påkörd bakifrån..
Ingen hund längre men med snart tre dyrbara i baksätet.. :D

Jag körde med orginal plast bagagerumsmatta lätt modifierad för att nå öglorna.

Jag hade ett irriterande ljud som jag tillslut lok[…]

Løs del

Svårt att avgöra storleken, men spontan[…]

Så någonstans runt 10- 15 000 mil, run[…]

Byta front, huv o skärmar

Skulle föreslå att du monterat fronten […]