Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hålan
Har sökt runt på forumet utan att riktigt hitta rätt svar (eller kanske jag bara inte fattar :oops: )

Har idag beställt en Iphone 3gs. Nu vill jag ju gärna få den att funka med stereo och rattknappar i min V70 -04 med HU-603. Vad behöver jag för detta? Vill helst inte behöva lägga ut mer än några tusen. Installationen skall jag nog klara av själv.
Har förstått att man kan få ljudet vid samtal att gå genom bilens högtalare, kan man då även installera någon mikrofon eller klara telefonens egna mikrofon detta?
Vet inte om/hur det funkar med Iphone men för att köra ipod/MP3 krävs en ipod-adapter. Gör en sökning här på ipodadapter eller IMIV kommer du få upp massor av trådar om detta.
Även jag har en iPhone 3GS. Jag blev informerad om att det bara skulle vara att koppla ihop den med USB-uttaget så skulle allt lira. Jag åkte över till MediaMarkt och köpt en USB-kabel, Hamas. Inte fanken funkade det. Displayen på stereon sa att enheten var ogiltig. När jag ringde till Volvo-handlaren så tipsade de om att jag skulle använda Apples orginal. Det blev bättre. Stereon kände igen att det var en iPhone och dessutom började den att ladda. Efter någon sekund så fick jag meddelandet att USB-enheten var ogiltig och ville att jag skulle koppla över iPhonen i Flygplansläge.

Jag blir inte klok på detta. Vad ska jag ta mig till? Är inte USB-porten i mittfacket uppdaterad med iPhone-applikationen? Det var ju därför jag köpte till det.
Carplay trådlöst?

Med tanke på att trådlös CarPlay […]

Verkar som det bara finns en kung :-) Då bli[…]

Elpriset

Det har varit minuspriser ända ner till -35&o[…]

Lätt att jämföra med awd drar v&a[…]