Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Arese
Jag tycker att V70 klarar konkurrensen i 300kkr-klassen ganska bra. Köper man en FT R-design så får man mycket prestanda, utrymme och komfort för pengarna. Jag skulle dock aldrig betala uppemot 400 kkr för en V70, då lägger jag hellre till lite stålar för en femserie.

Efter att ha levt med fyra V70II är det jag främst skulle önska av faceliften utdragbart lårstöd, ny infotainment, lite bättre materialval interiört (blinkersspak exvis) samt att de lyfter i 3,2-sexan igen, gärna till ett kampanjpris motsvarande FT :D

Mvh
Arese
Användarvisningsbild
av bjornw
Enzo skrev:Vilka nya motorer tänker du på?
De som kom med S/V60, dvs alla T# motorer i första hand och på sikt även de nya små 1.6 dieslarna (som kommer i S/V60 nu i vår).
av Steff 99
V70 FT:n kostar 299.000, självklart får man det man betalar för, så är det. En Passat kostar ungefär samma !
Det är säkert bra med ny blinkesspak och byte av ett uråldrigt infotainmentsystem, men så länge Volvo har svårt att tillverka sina V70 "skrammelfria" så har de en annan resa att göra först!
av perhall
Jag ser också gärna 3,2-sexan i bilen igen. Föredrar den framför 2,5FT.

Rytmen tycks given: när volvo kommer med en ny modell, likt V70II 2007, V70 1997, 850 1991, S80 1998, så är man konkurrenskraftig ett tag men snart kommer BMW Audi MB med en ny modell och då är det kört. Ingen facelift kan göra V70II jämförbar med nya Eklass, 5-serie, A6. Så den måste säljas på pris.

Men eftersom Citroën, VW, Toyota m fl höjt sina priser en del framstår V70II som prisvärd. Den är ofta 20-30 tusen dyrare än en Toyota Avensis eller Passat, men 100 tusen billigare än Audi MB BMW.

En BMW el A6 (nya) med samma spec ung som 2,5FT R-design hamnar sannolikt kring 425 efter rabatt. En Passat runt 300 efter rabatt och en Toyota el Citroën ett par tiotusingar lägre.

Mao: V70II är ett bra köp! Säker, komfortabel, snygg interiör, praktisk, hyfsad premiumfaktor i grannskapet...
PH
Användarvisningsbild
av FWH
Framför allt fram till faceliften måste V70 säljas på pris med bra kampanjer.

Med ett nytt infotainment och lite andra "lyft" blir den mer konkurens kraftig.

Men, det är ingen A6, 5-serie eller E-klass även med en facelift, den är dock prisvärt jämfört med dessa.

Däremot är den långt bättre än Avensis, C5, Passat etc - tycker jag.
Användarvisningsbild
av supersonic
FWH skrev:Framför allt fram till faceliften måste V70 säljas på pris med bra kampanjer.

Med ett nytt infotainment och lite andra "lyft" blir den mer konkurens kraftig.

Men, det är ingen A6, 5-serie eller E-klass även med en facelift, den är dock prisvärt jämfört med dessa.

Däremot är den långt bättre än Avensis, C5, Passat etc - tycker jag.
Håller med!

Bättre stolar (för liten dyna!) och mer premiumkänsla tack!

Avståndet till tyskarna är lika stort som för tio år sedan. Tyvärr.

Men V70 är prisvärd jämfört med alla andra bilar förutom, topp tre. Som är bättre, men dyrare.
av Steff 99
Det verkar ganska logiskt att det inte gäller längre , bilar beställda efter den tidpunkten beräknas väl vara MY12
av Steff 99
perhall skrev:Jag ser också gärna 3,2-sexan i bilen igen. Föredrar den framför 2,5FT.

Rytmen tycks given: när volvo kommer med en ny modell, likt V70II 2007, V70 1997, 850 1991, S80 1998, så är man konkurrenskraftig ett tag men snart kommer BMW Audi MB med en ny modell och då är det kört. Ingen facelift kan göra V70II jämförbar med nya Eklass, 5-serie, A6. Så den måste säljas på pris.

Men eftersom Citroën, VW, Toyota m fl höjt sina priser en del framstår V70II som prisvärd. Den är ofta 20-30 tusen dyrare än en Toyota Avensis eller Passat, men 100 tusen billigare än Audi MB BMW.

En BMW el A6 (nya) med samma spec ung som 2,5FT R-design hamnar sannolikt kring 425 efter rabatt. En Passat runt 300 efter rabatt och en Toyota el Citroën ett par tiotusingar lägre.

Mao: V70II är ett bra köp! Säker, komfortabel, snygg interiör, praktisk, hyfsad premiumfaktor i grannskapet...
PH
Då är det väl ändå som jag skrivit tidigare, konkurrenterna till V70 är Toyota, Cittra, Passat och några till i samma prisklass.
Skall man köpa en bil i prisklass 250-300.000 så är det dessa bilar som gäller.
MEN att V70 är den mest prisvärda tillsamman med Passaten utesluter ju inte att de övriga ändå spelar i samma prisklass. :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 40

https://ato24.de/de/ravenol-t-iv-fluid.html Best&[…]

Känns riktigt uselt skött av Volvo centr[…]

Biltema har Menar du iCarsoft, eller deras egna[…]

Utgånget VOC

Hade glömt låsa bilen och appen varnade[…]