Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av camaro69
Min "hylsa" sa upp sig efter ca 16 000 mil. Sen var det dags byte.

Det gick åt några svordomar och svettdroppar att byta själv.
av Wolve
Fick även jag totalras på min vinkelväxel på min v70 awd -07 manuell vid 9800mil. Hylsan var ok, men fick allt inkl. hylsa bytt på garanti iaf.
Senast redigerad av 1 Wolve, redigerad totalt 0 gånger.
av mikebike
Wolve skrev: Har vw annan typ av haldex ??
Haldexen har inget med vinkelväxeln att göra.
Vinkelväxeln sitter vid växellådan och Haldex/visco sitter vid bakaxeln, d.v.s. de sitter i vardera änden av kardanaxeln.
av henrikjohansson82
Min teori är att dom små VW motorerna inte orkar rensa en hylsa, medans vi som har Volvo power har svårt att få grejorna att hålla! :lol:

Jag hade inte ens hört talas om problemet innan jag blev drabbad, volvo är säkerligen inte enda märket med detta problem.

//Henrik
Användarvisningsbild
av VolvoB20
henrikjohansson82 skrev:Min teori är att dom små VW motorerna inte orkar rensa en hylsa, medans vi som har Volvo power har svårt att få grejorna att hålla! :lol:

Jag hade inte ens hört talas om problemet innan jag blev drabbad, volvo är säkerligen inte enda märket med detta problem.

//Henrik

Spruta in lite bra fett tex saltvattenbeständingt fett så håller hylsan i evighet.

Det är inte momentet som knäcker den utan slitage och korrosison när den går torrt.......
Användarvisningsbild
av CarMan
henrikjohansson82 skrev:Min teori är att dom små VW motorerna inte orkar rensa en hylsa, medans vi som har Volvo power har svårt att få grejorna att hålla! :lol:

//Henrik
VW motorerna har väll inte volvo vinkelväxel?
Användarvisningsbild
av CarMan
VolvoB20 skrev:

//Henrik

Spruta in lite bra fett tex saltvattenbeständingt fett så håller hylsan i evighet.

Det är inte momentet som knäcker den utan slitage och korrosison när den går torrt.......

Ja det skulle nog förlänga liver rätt mycke om man tog ner allt när bilen är risk o smorde på lite fett..
av henrikjohansson82
Hej!

Fick igår beskedet av volvohandlaren att "hylsorna 400stycken" kommer till sverige den 29/1! Jag beställde min för en månad sen och det var inte ens säkert att jag skulle få en av de första!!!!!!!! Ytterligare en laddning hylsor veckan där på!

Så gemenskapen torde vara stor bland oss med 2wd XC!

Mvh Henrik
av Rick
henrikjohansson82 skrev:Hej!

Fick igår beskedet av volvohandlaren att "hylsorna 400stycken" kommer till sverige den 29/1! Jag beställde min för en månad sen och det var inte ens säkert att jag skulle få en av de första!!!!!!!! Ytterligare en laddning hylsor veckan där på!

Så gemenskapen torde vara stor bland oss med 2wd XC!

Mvh Henrik
Fraktbåt från Kina? :roll:
Borde inte en en firma som sysslar med "termisk sprutning" kunna renovera och härda splinsen på hylsan billigare än en ny "original"...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Men det är 240kr minus 120kr som är din […]

Rtti trafiktjänst navigation

Jag har haft det omvända. När mång[…]

Låser jag bilen, går in med nyckeln o[…]

När du tar av kroken ska vredet vridas s&arin[…]