Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JörgenB
Nu har jag varit runt på alla som måhända ha glödstift. Ingen har hemma i hela landet och har dom så är det 500:-/st
Ingen har och ingen vet när dom får in... Ska kolla med Skruvat om dom har inne.
Användarvisningsbild
av isak
har du mätt glödstiften? kolla OHM talet för att se hur mycket de avviker, så får du en god bild om skicket på dem. min har passerat 50K och drosköga ren som hade den tidigare har inte bytt dem, o inte ja heller. har din mek varit in med datan o kollat bränsletrycket? på mercedesbilar var det ofta en spridare som läkte igenom mot returen. enkelt att kolla. koppla loss en läckoljeledning i taget när motorn går, har du onormalt mycket flöde ur någon spridare är den defekt, då orkar inte högtryckspumpen ge tillräckligt för att starta. MB har provrör som ansluts på varje spridare det syns på 15 sek hur nivån stiger när motorn startas.
Isak
av JörgenB
Bra tips.
Har inte hunnit mäta upp dom, har varit mycket och göra. Men om en spridare läcker så borde den väl ryka svart pga oförbränd soppa? Vid normal körning. Det gör den inte, inte ens med en slut turbo.
Ska helt klart se om jag hittar returen och testa spridarna.
Användarvisningsbild
av isak
den läcker internt. läckoljan är smörjning som går ut på toppen av spridaren, märks ingenting på motorgången.
Isak
av Andis
JörgenB skrev:Nu har jag varit runt på alla som måhända ha glödstift. Ingen har hemma i hela landet och har dom så är det 500:-/st
Ingen har och ingen vet när dom får in... Ska kolla med Skruvat om dom har inne.
Vad konstigt att ingen har såna? Inte ens volvo?

Har du kolalt utlandet? ifall dom har i Tyskland t.e.x.

Mvh
Andis
av JörgenB
isak skrev:den läcker internt. läckoljan är smörjning som går ut på toppen av spridaren, märks ingenting på motorgången.
Isak
Okey, helt klart värt att kolla upp. Ska se om det blir lite tid i helgen så ska jag kika på det.
Har lite körigt liv just nu.
av JörgenB
Andis skrev:Vad konstigt att ingen har såna? Inte ens volvo?

Har du kolalt utlandet? ifall dom har i Tyskland t.e.x.

Mvh
Andis
Jo Volvo hade nog för 430kr/st. Då kan jag gott och väl ha lite start bekymmer tills dom andra får in. Har ju en andra bil Corolla 05a som i dagsläget mest står, som behöver rulla.
av JörgenB
Så, nu har jag mätt upp glödstiften. Eller jag mätte 4, det femte sitter lite svårare till så jag strunta i det.
0,3
24
28
63
Ohm har jag på mina stift, inget blir varmt och alla har spänning fram när det ska glöda.
Ev är det femte sista omätta det som värmer lite då den faktist tänder på en cylinder ett bra tag innan fler hoppar igång. Efter dessa värden helt oväsentligt enligt mej. 5 nya är enda sättet att få den och starta.

Så det blir och se om skruvat har inne annars får jag hoppas på varmare än -15 eller ta andra bilen.

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]

Du tolkar skrivningen på fel sätt. Gara[…]

Som nyligen inhoppad i en 4a kan jag flika in med […]

hej jag har en volvo V70N från 2002 som har […]