Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har köpt dioden och rörelsesensorn men sen så saknas sirenen(inkl. batteri) och vad mer? Hörde något om nivåsensor?

Om någon har eller kan fixa grejer så PM:a gärna

Andra frågan...

Det finns ju nivåreglering oxå... Hur fungerar den? Krångligt o sätta dit? Antar man får byta dämpare, fjädrar o sätta dit en kännare lr nått? Tänkte ju skaffa drag och det låga draget ser väl snyggare ut antar jag...

EDIT :

Det är inte någon som råkar sitta på en bild på S60 Challenge vingen? Har sett en vinge på en S60 som inte var lika kort som orginalen... Tänkte om de kanske var den... Var mkt snyggare när den följde med bilens kurvor!
Användarvisningsbild
av _Rick_
Du behöver knappen för MMS (rörelsesensorn) som skall sitta i CCM (Climate Control Module) med.

Nivåsensorn sitter bak vid REM bakom mattan i hörnet.

Challengevingen. En rätt rejäl vinge. Lite väl rejäl för att passa för gatubruk. Om man inte är 18 år och har bakåtvänd kepa förstås ;)

http://carlrydquist.com/s60_1.jpg
Användarvisningsbild
av Stoffe
_Rick_ skrev:Du behöver knappen för MMS (rörelsesensorn) som skall sitta i CCM (Climate Control Module) med.

Challengevingen. En rätt rejäl vinge. Lite väl rejäl för att passa för gatubruk. Om man inte är 18 år och har bakåtvänd kepa förstås ;)

Hmm... 22, kepsen åt "rätt" håll... Fast de står ju Harry Johnsons Trädgårdsanläggningar på den förstås!!! Jo men jag gillar vingen eftersom den går ner på sidorna... mkt snyggt =)
Användarvisningsbild
av CarMan
Du behöver nytt huvlås & ern seren. samt 2 mjukvaror & eventuelt en kabelhärva till mms:en
Användarvisningsbild
av Loner
Hur är det med rörelsesesor och nivåsensor, behövs det mjukvarea om man eftermonterar dessa på bil med larm?

/L
Användarvisningsbild
av CarMan
Loner skrev:Hur är det med rörelsesesor och nivåsensor, behövs det mjukvarea om man eftermonterar dessa på bil med larm?

/L
Ja larmet har en mjukvara, sen har rörelse sensorn en & nivåsensorn yttligare en.
Användarvisningsbild
av Loner
CarMan skrev: Ja larmet har en mjukvara, sen har rörelse sensorn en & nivåsensorn yttligare en.
Okej, var som jag misstänkte.. men dessa mjukvaror kan man komplettera med eller är det låst i carconfig?

/L
Användarvisningsbild
av CarMan
Loner skrev:
CarMan skrev: Ja larmet har en mjukvara, sen har rörelse sensorn en & nivåsensorn yttligare en.
Okej, var som jag misstänkte.. men dessa mjukvaror kan man komplettera med eller är det låst i carconfig?

/L
Nu är jag inte med på vad du menar?
dessa tilbehör går att eftermontera! tilbehören kräver mjukvara & dessa finns at köpa till din bil
Användarvisningsbild
av G-kraft
Stoffe skrev:
_Rick_ skrev:Du behöver knappen för MMS (rörelsesensorn) som skall sitta i CCM (Climate Control Module) med.

Hmm... 22, kepsen åt "rätt" håll... Fast de står ju Harry Johnsons Trädgårdsanläggningar på den förstås!!! Jo men jag gillar vingen eftersom den går ner på sidorna... mkt snyggt =)

Tjena Stoffe...kan nog ordna knappen åt dig som skall sitta på klimatorn.,,,
skickar ett pm,,till dig så fort jag fått den...
Användarvisningsbild
av Loner
CarMan skrev:
Loner skrev:

/L
Nu är jag inte med på vad du menar?
dessa tilbehör går att eftermontera! tilbehören kräver mjukvara & dessa finns at köpa till din bil
Det jag menade var precis det du nu skirver, att dom går att eftermontera.
Vissa grejor (som t ex el låsning av bakdörrar/avbländande backspegel, går ju inte att eftermontera)

/L

Jag håller med dieselkenneth , jag har sj[…]

Hej, knappen på spaken fasnar när man l[…]

Det blir ibland dyrare skador på bilen att r[…]

Ökad komfort med 17”

Knappast någon som upptäcker den lilla […]