Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mojja
Nu har jag hämtat lånebilen en xc60 d5 awd r-design. Det första som slår mig är utrymmet och den väldigt snygga desigenen. Efter några km körning märker jag den första störningen en massa skramel från b-stolpen från bältesinnfästningen, Hade detta skramel i en s40 för några årsen och det var ett problem som verkstaden inte klarade av att få tyst på. Ska bli intressant att se vad dom kommande 100 milen kommer ge för total upplevelse.

Interiören kändes i ärlighetens namn ganska plastig.

Vänligen Mojja
av mojja
XC90_Executive skrev:Det är inte bara "bälteshaken" som har snurrat och slår mot panelen?
Nej det kom innifrån panelen bältet var på och hängde inte löst.
Lite träligt med dessa skramel ljud speciellt i den prisklassen:(
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jag måste ha väldigt tur med min bil då!

Har kört en demo som hade ett känt fel, vinande från a-stolpen. Men min är helt knäpptyst. Även i -20 och "tuffa" vägar. Vilket jag är tacksam för. Gnissel, skrammel och gnek är inte kul alls. Man blir ju helt tokig på sånt!
Användarvisningsbild
av EjS
Rullat 7000 mil i en D5 09:a.

Helt perfekt bil.

Vid 200 km/h går den fortfarende relativt tyst och är otroligt stabil och lätt att styra.

Fjedringen är lite för hård efter min mening och annars finns det lite gnissel från dörramen. Dessutom är automaten lite irriterande vid stadstrafik - växlar mycket mellan 4:an och 5:an när den borde ligga kvar i 4:an.

En perfekt bil annars och större än man tror - specielt i bagaget.

VH EjS
Användarvisningsbild
av skiffervag
mikebike skrev:Är det någon fler än jag som råkat ut för att tanklocket fryser fast?
Nej det har fungerat bra hela hittillsvarande vintern.Luckan har jag varit tvungen och "pilla" på några gånger i samband med tankning,men tack & lov aldrig tanklocket :roll:
av mikebike
skiffervag skrev:
mikebike skrev:Är det någon fler än jag som råkat ut för att tanklocket fryser fast?
Nej det har fungerat bra hela hittillsvarande vintern.Luckan har jag varit tvungen och "pilla" på några gånger i samband med tankning,men tack & lov aldrig tanklocket :roll:
Ja, det är själva luckan jag menar. Problemet är att man måste "pilla" på luckan samtidigt som man trycker på knappen. Fjädern verkar vara för svag.
Nu har jag kommit på att jag kan kila in en tunn isskrapa under luckan och sedan trycka på knappen, då öppnas luckan och isskrapan ramlar ned på marken....
av Kenneths
Jag tycker att det är konstigt att inte antispinnsystemet TCS tror jag att det kallas för inte kopplas ur automatiskt när man kör i Off road läget. Framkomligheten blir betydligt bättre utan Antispinn vid körning på dåliga, hala, leriga, isiga vägar.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
Laddbox

Ja, jag skulle vilja säga det.

VOC Service

Byte batteri och uppdatering programvara utfö[…]

Nu har jag lyckats hålla igång bilen i[…]

"Limp home mode" ?