Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Perra N
Vill gärna ha lite mer ljud, utan att förstöra lastförmågan i en 945. Tänkte byta ut dörrhögtalarna mot några som kanske ger lite fylligare ljud. Någon som har erfarenhet av någon bra 5,25" högtalare för något sånär rimliga pengar?
Användarvisningsbild
av Ramon
Jag kör Sony Xplod XSF1324 i alla fyra dörrarna i 944an. För tillfället utan steg, drivs enbart av en Alpine-stereo. Det blev en stor skillnad jämfört med originalhögtalarna som satt i förut :D Och såklart ännu bättre om man har steg. Så dessa kan jag rekommendera, väldigt prisvärda.

Sök på art.nr 120XSF1324 på http://www.brl.se

Kolla om din lokala OnOff-butik har inne dessa förresten. För när jag köpte mina lokalt så var de några hundringar billigare än från brl iaf :wink:
Användarvisningsbild
av Loner
Mitt standardsvar är Amega Q-Cox Pro, kostar en slant men låter därefter oxå :)

/L
Användarvisningsbild
av A80TD
Lyssnade en gång för många år sedan på ett par Canton 4'' som lät riktigt imponerande. De fanns som 5.25'' också.
Jag har inte riktigt koll, men jag hoppas att de finns att köpa fortfarande. Måste nämligen göra något åt ljudet i de bakersta högtalarna i V70:n. Som det är nu så får jag bara ett svagt knastrigt ljud från dem. Är de 5.25'' förresten?
Användarvisningsbild
av henrikd86
jag köpte ett par billiga Boxter högtalare från Svenskt billjud. Fungerar fint, men jag är inte så värst kräsen heller. I vilket fall som helst så låter de i alla fall bättre än orginalhögtalarna som var ifrån 89 ;).

Jag hade Sony Xplod innan i min gamla bil. Det var 6.5 och jag var inte så nöjd med dem
Användarvisningsbild
av Ramon
A80TD skrev:Lyssnade en gång för många år sedan på ett par Canton 4'' som lät riktigt imponerande. De fanns som 5.25'' också.
Jag har inte riktigt koll, men jag hoppas att de finns att köpa fortfarande. Måste nämligen göra något åt ljudet i de bakersta högtalarna i V70:n. Som det är nu så får jag bara ett svagt knastrigt ljud från dem. Är de 5.25'' förresten?
Nej, det ska vara 6,5" i både fram- och bakdörrarna på V70N. Står även på BRL's hemsida.
Användarvisningsbild
av A80TD
Ramon skrev:
A80TD skrev:Lyssnade en gång för många år sedan på ett par Canton 4'' som lät riktigt imponerande. De fanns som 5.25'' också.
Nej, det ska vara 6,5" i både fram- och bakdörrarna på V70N. Står även på BRL's hemsida.
Ja, jag menade de som sitter allra längst bak. I takstolparna vid bakluckan. Jag beskrev lite otydligt ovan :oops:
Användarvisningsbild
av Ramon
Ahh, okej, de högtalarna. Storlek på dem är jag osäker på tyvärr.
av Pebben
Ramon skrev:
Beror på modell, det är inte 6,5" i alla. Finns även med 8" fram.
Användarvisningsbild
av Loner
Pebben skrev: Beror på modell, det är inte 6,5" i alla. Finns även med 8" fram.
Det är sant,

Performance & High Performance består av 6.5" + diskant i framdörren.
Premium består av 8" +3" + diskant i framdörren,

På nyare årsmodeller är diskanten bortplockad på och den sitter istället ihop med 6.5":aren, sk coaxialhögtalare. (gäller alltså inte premium)

/L
B30a i en 740?

Det är möjligt att regga. Men.... D&arin[…]

En tanke jag har haft i huvudet ett tag. Med tan[…]

Jag plockade bort plastskydden för trö[…]

Borde vara trycksensorn, och inte regulatorn med f[…]