Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Robertson
Det har du nog rätt i. Jag körde i alla fall 10 mil idag, med kallstart och 40% motorväg (110/120), 50% landsväg (70/90) och 10% stad. Det blev 0,9 liter/mil enligt färddatorn som jag nollställde precis efter start. Tycker det känns rätt okej.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
På S80N V8 awd vet jag att det blir skillnad i förbrukning/prestanda mellan 95 och 98. Däremot inte så stor skillnad mellan 98 och V-power. Däremot kan det ta ett par fulla tankar innan man märker det.
av Robertson
Nu sitter jag på Volvoverkstaden och väntar på att min bil ska bli uppdaterad. Det gäller det där felet de nya sexcylindrarna ska ha. 12 minuter har redan passerat sedan de tog in bilen...
av Lazy
Har varit uppe i Sälen några dagar (bilen gick kanonbra på vintervägarna), min V60 D3 har nu gått 150mil och ligger på förbrukning 0,57 blandad körning (ej färddator) och med en hel del kallstarter, är mycket nöjd. :D
av Robertson
Grattis till låg förbrukning Ynot! Jag har inte direkt en snål motor, men det var inte därför jag valde den. ;-) Märkte ingen skillnad efter uppdateringen.
Användarvisningsbild
av mattes
Robertson skrev:Jag har inte direkt en snål motor, men det var inte därför jag valde den. ;-)
Jag tycker du har en snål motor :D
Jag kör runt 1.7 liter milen (Men så har jag stans tyngsta högerfot och kör bara i stadstrafik, Men kul är det)
av Lazy
Robertson skrev:Grattis till låg förbrukning Ynot! Jag har inte direkt en snål motor, men det var inte därför jag valde den. ;-) Märkte ingen skillnad efter uppdateringen.
Ja, jag ägde tidigare en V50 T5 och den var jäkligt rolig att köra vår/sommar, men när den kalla vintern kom låg den på över 1l/milen (och vintern här i mellansverige är ju snart lika lång som vår/sommar), så därför känns det nu bra för mej att köra en bil med härlig komfort och en förbrukning på 0,57
Användarvisningsbild
av StringerBell
Robertson skrev:XC90_Executive och jag har en konversation där jag visade honom lite bilder på min interiör. Tänkte att det kanske var fler som ville se så jag postar de här också.
Spännande färgkombinationer. Jag kanske inte skulle varit så djärv, men är glad att det finns andra som är det.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Ynot skrev: Ja, jag ägde tidigare en V50 T5 och den var jäkligt rolig att köra vår/sommar, men när den kalla vintern kom låg den på över 1l/milen (och vintern här i mellansverige är ju snart lika lång som vår/sommar), så därför känns det nu bra för mej att köra en bil med härlig komfort och en förbrukning på 0,57
Vad är det som drar upp förbrukningen på vintern för en bensinbil? (En diesel måste ju ha sin extra värme?)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 13

Har du satt dit en begagnad original LMM eller en […]

Ford hobby husbil chassinummer

Hade samma problem med en väldigt rostig Mazd[…]

Försök att kolla och/eller få ut f[…]

Misständningar Volvo S60 T5 2008