Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av per brand
Hej på er!
Har en fråga ang passformen på bakre stötfångare v70 classic-08.
Min stötfångare ligger utanför skärmkanten på vänster bak och enl volvo är det inte bättre passform. Någon annan med samma problem???
Ha en god helg!
Senast redigerad av 1 Ticken, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Redigerade rubriken.
av tresfjord
Hej om du tycker det är störande så kan du plocka av stötfångaren det är gjort på 5 min och karva ur lite ur bakplattan på vä sida det syns var den ligger emot. Gör ett test tryck med knät bak på stötf så ska du se att spetsen åker in ..( tryck nånstans mellan mitten på skuffen å baklampan )
Användarvisningsbild
av per brand
tresfjord skrev:Hej om du tycker det är störande så kan du plocka av stötfångaren det är gjort på 5 min och karva ur lite ur bakplattan på vä sida det syns var den ligger emot. Gör ett test tryck med knät bak på stötf så ska du se att spetsen åker in ..( tryck nånstans mellan mitten på skuffen å baklampan )
Vad menar du med bakplatta?? Sitter den på stötfångaren?
Användarvisningsbild
av #27
Har du någon bild på problemet???

Har du drag monterat??
Användarvisningsbild
av per brand
#27 skrev:Har du någon bild på problemet???

Har du drag monterat??
Har ingen bild!Men det är i vänster överkant och drag är ej monterat.
Jag tycker det är lite dåligt för volvo med den passformen..
av Kena
Allvarligt, -08 hör väl till premium och då kan det väl inte vara meningen man ska tälja till bilen....uuuuuselt isf.
Användarvisningsbild
av Alucinor
Löste du problemet? Upptäckte samma störande "problem" på min XC70 idag, på höger sida :???:
av III
Det är inte så att stötfångaren ligger för långt ut i mitten av den delen som ligger längs med skärmen? Det gjorde den på min s60 och då bankade jag till lite lagom och då hamnade den i rak linje, kanske felmonterat i fabrik, kanake varit losstagen eller något sådant. Hur som så blev det bra efter det.
av greenbay
Kan ju vara så att du "hakat fast" i ngt någongång?
Prova med att trycka, kan vara en av hakarna som släppt.
/greenbay
Mäta spolarvätska fryspunkt

Man kan använda exempelvis en sådan h&a[…]

Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]

Pratade precis med Finnvedens (Volvo). Dom sa att […]