Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

bagarn09 skrev:Se där! Polestar, är det de som Volvo fixar?

MVH; Jimmy
Ja. Det är det. Men det tillkommer en avgift för reg besiktning. Och sen står den nya effekten i regpappirerna :D
kamilenski skrev:
bagarn09 skrev:Se där! Polestar, är det de som Volvo fixar?

MVH; Jimmy
Ja. Det är det. Men det tillkommer en avgift för reg besiktning. Och sen står den nya effekten i regpappirerna :D
Se där ja! :D Kan ju vara värt att tänka på.. ;)

MVH; Jimmy
Hej!
Har nu kollat bränsleförbrukningen och blev väldigt besviken.. Har flyttat arslet från Uppsala till Umeå, ca 60 mil E4 körning. Gumman satt bakom rodret och hon kör med ägg under gaspedalen och farten var 90-110. Efter ganska precis 70 mil tankade jag, fick i 56 liter. Vilket är 0,8 i bränsleförbrukning.. Så mycket drog inte ens gamla D5an på samma sträcka då jag låg och blåste på som en liten jävel!

Sen när jag ändå är i gång med skrivandet. En felkodsläsare av bra modell. Vad kan rekommenderas? Ska i första hand gå till V70, men gör ju ingenting om den passar övriga bilmärken.

MVH; Jimmy.
dieselmagnus skrev:0,8l/mil fy fasen. Jag ligger på 0,6l/mil. Låg på 0,78l/mil som högst men det var en del stadskörning och autobahn i 170 blås. Försök att få tag i BSR:s gamla felkodsläsare den har fått kritik här på forumet.
Det är precis det jag menar!! Jag tycker det är jävligt mycket för en diesel. Enligt datorn i bilen så har den dragit 0,76. Men tydligen så är detta helt normalt.. Vad har du för årsmodell?

BSR:s läsare har jag letat efter.. Verkar fungera klockrent! Vet några som har och dom är ju nöjda. Vad har den fått för kritik?

MVH; Jimmy
Se där. Hade tidigare en 02 och den låg på 0,65-0,7 med min blyfot. Och såhär med facit i hand så skulle jag behållit den. Hade jag vetat att min "nya" skulle skena såhär i förbrukningen så hade jag aldrig bytt!
Som jag skrev i nåt tidigare inlägg, hittade nån påse med nån broschyr i bilen från ProMotech.. Kan en eventuell box från dessa ha satt sina spår på förbrukningen?.
När jag var och provkörde bilen första gången innan jag köpte den så stog medelförbrukningen på 0,64 L/mil och gången därpå när jag hämtade hem bilen så stog den på 0,74 L/mil... Jag har ALDRIG fått bilen under 0,75. Fastän jag åker 90 på landsväg och är lugn på gasen vid korsningar så går det inte..

Kan tillägga att polarens V70 D5 -07 med manuell låda, har enligt datorn en förbrukning på 0,67 L/mil. Och han är inte vidare snäll på gasen och åker mkt småvägar till jobbet..

MVH; Jimmy
Du har alltså automat? I så fall behöver du inte köpa någon felkodsläsare. Den är inte snålare än så. Geartroniclådan lägger på 1.5-2dl per mil.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

..Drivaxel är ju en ganska dyr historia att[…]

Jag lyckades få en ny XC90, en provbil l&ari[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]