Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mrgrannie
Hej.

Har äntligen kommit till skott och gjort affär på en v70n -00. Sitter det mesta i utrustningsväg i den men jag saknar regnsensor. Vet inte om det fanns att få till årsmodell -00.
Kan man eftermontera regnsensor. Bilen har larm, automatiskt avbländning på backspegeln som standard.

//Henrik
av haxpet
Jag kan inte säga på rak arm om det fanns regnsensor redan -00.

Men jag vet att man antagligen hamnar att byta framruta om man ska ha regnsensor. Dom lär vara olika just därför.

Men det är nog inget billigt projekt att sätta in regnsensor.
Användarvisningsbild
av Svahn
Vet att det finns någon (VDO,BOSCH el. likn)som har en regnsensor för eftermontering. Har sett en men minns el fabrikatet. Kolla med mekonomen och liknande.
Användarvisningsbild
av elmuppo
mrgrannie skrev:Hej.

Har äntligen kommit till skott och gjort affär på en v70n -00. Sitter det mesta i utrustningsväg i den men jag saknar regnsensor. Vet inte om det fanns att få till årsmodell -00.
Kan man eftermontera regnsensor. Bilen har larm, automatiskt avbländning på backspegeln som standard.

//Henrik
Regnsensor kom 2002,2003.
Finns inte som tillbehör, och det krävs SW för att få det att fungera.
av zenobia
Enligt länken så kostar det 185 euro...
Användarvisningsbild
av elmuppo
nfs skrev:Waeco har eftermarknads sensor. Tror inte den är särskilt dyr heller.

http://www.waeco.se/se/299_453.php

NFS...
Nu kanske vi oxå ska ha i åtankte att torkarna på Volvo bilar styrs över cannätet så jag vet inte riktigt hur denna ska fungera?
av Pebben
branx skrev:

NFS...
Nu kanske vi oxå ska ha i åtankte att torkarna på Volvo bilar styrs över cannätet så jag vet inte riktigt hur denna ska fungera?
Styrs över Cannätet? Spelar ju ingen roll, de kopplas ju ändå normalt sätt in på spaken.
Användarvisningsbild
av elmuppo
Pebben skrev:
branx skrev:

NFS...
Styrs över Cannätet? Spelar ju ingen roll, de kopplas ju ändå normalt sätt in på spaken.
Men spaken är ju oxå Can-styrd. via SWM.
av Pebben
branx skrev:
Pebben skrev:
branx skrev: Nu kanske vi oxå ska ha i åtankte att torkarna på Volvo bilar styrs över cannätet så jag vet inte riktigt hur denna ska fungera?
Men spaken är ju oxå Can-styrd. via SWM.
Jo men det är ju inte Can-nät i plasten :) Vet inte om du är insnöad eller om jag är korkad men det sitter ju brytare i spaken antar jag :)
Skumt fel b230ft

Men det kan ju knappt bli av ett toppackningsbyte.[…]

Vibration i bakvagn xc70

Ännu en xc70 -13 med samma problem med vibrer[…]

Tjena jag har en 945 med b230fk och jag har f&arin[…]

Det är 9000 mil intervall på remmen och[…]