Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Barkbiten
Momentum skrev:Lika hopplöst är det att snabbt slå av DSTC då man är på väg att köra fast
haha...ja det är omöjligt att göra snabbt. Du måste gå in under "My Car" på mittkonsollen och sen bläddra Dig fram till DSTC och sen avbocka DSTC-rutan.
av pergrein
Jag skulle villa ha ca 3st knappar som man skulle kunna programmera som man vill för att snabbt komma
åt sina favoriter... Har ju "MY KEY" i min men den blev ju en "PHONE" knapp my09 tror jag.
S/V60 har ju en FAV knapp som man kan programmera lite mer typ en funktion i RTI en annan i radio m.m
Har bara läs om den i manualen till bilen på nätet och fatta det som att den skulle fungera på detta sätt,
men man får prova när man får bilen.

Använder min MY KEY till nersatt skydd tycket det är skit smidigt...

Mvh
Per
Senast redigerad av 1 pergrein, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av FWH
3 programmerbara knappar hade varit hur bra som helst.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Variosboy skrev:Färre knappar = billigare, mycket billigare att ha det i mjukvaran än i form av knappar, så det är nog den enkla anledningen till att man gjort så..
Eller för att det inte får plats?

På den S80 Executive jag körde innan fanns inga knapp-platser kvar. Nuvarande XC60 har alla tillval, men har en dummy-knapp ändå. Extraljus förmodligen. Fanns inget mer att välja till...
Användarvisningsbild
av Barkbiten
pergrein skrev:Jag skulle villa ha ca 3st knappar som man skulle kunna programmera som man vill för att snabbt komma
åt sina favoriter... Har ju "MY KEY" i min men den blev ju en "PHONE" knapp my09 tror jag.
S/V60 har ju en FAV knapp som man kan programmera lite mer typ en funktion i RTI en annan i radio m.m
Har bara läs om den i manualen till bilen på nätet och fatta det som att den skulle fungera på detta sätt,

Mvh
Per

Tanken slog mig faktiskt häromdagen. Bilarna blir allt mer lika varandra. Kanske är tiden nu mogen att släppa en "grundbil" där sedan användaren får köpa till de funktioner man vill ha. Jag tänker att man skulle applicera datortänket och nu även mobiltelefontänket på bilbranschen.

Se bara hur det är med iPhone. Förr köpte man en telefon och så var den så resten av livstiden. Nu köper man en telefon. Sen uppgraderar man mjukvaran, tankar ner nya appar och moddar den efter eget tycke.
av sandberg80
Barkbiten skrev:
pergrein skrev:Jag skulle villa ha ca 3st knappar som man skulle kunna programmera som man vill för att snabbt komma

Mvh
Per

Tanken slog mig faktiskt häromdagen. Bilarna blir allt mer lika varandra. Kanske är tiden nu mogen att släppa en "grundbil" där sedan användaren får köpa till de funktioner man vill ha. Jag tänker att man skulle applicera datortänket och nu även mobiltelefontänket på bilbranschen.

Se bara hur det är med iPhone. Förr köpte man en telefon och så var den så resten av livstiden. Nu köper man en telefon. Sen uppgraderar man mjukvaran, tankar ner nya appar och moddar den efter eget tycke.

Japp, och man kan tycka att mer borde vara öppet i bilen. En finess jag såg fanns som marknadsförs i vissa marknader enligt manualen är att man kan se hastigheten digitalt i displayen i mitten, men den är ju låst, varför kan inte det bara vara en meny-sak och öppet för mig som användare om jag vill se det eller inte?
Användarvisningsbild
av Variosboy
Med tanke på hur bra mobiltelefoner och datorer fungerar mjukvarumässigt så ser jag det som en mycket dålig idé att låta folk lägga in egna appar i bilarna.
Att man däremot skulle ha större kontroll över de redan befintliga funktionerna tycker jag är bra. Det finns många saker man skulle kunna göra för användaranpassa bilar med redan existerande verktyg i bilarna!
Användarvisningsbild
av Barkbiten
sandberg80 skrev:
Barkbiten skrev:

Mvh
Per

Japp, och man kan tycka att mer borde vara öppet i bilen. En finess jag såg fanns som marknadsförs i vissa marknader enligt manualen är att man kan se hastigheten digitalt i displayen i mitten, men den är ju låst, varför kan inte det bara vara en meny-sak och öppet för mig som användare om jag vill se det eller inte?

Att se hastigheten i displayen i mitten, eller i radions fönster, det har man kunnat göra i många år....det är en särskild knappkombination som krävs för att aktivera de dolda menyerna. Vet dock inte vilken som gäller på MY11. I äldre modeller där qualizerreglagen saknas så kan man tex även aktivera en sådan genom dessa dolda menyer. Finns en hel del annat roligt också :-)
Användarvisningsbild
av FWH
Finns det en tråd någonstans om hur man kommer åt de dolda menyerna?
XC60 2026 pureläge

Den värmer via hybridbatteriet så det k[…]

Så! Efter mycket (massor) svordommar, slit, […]

Kolla på Bildelsbasen på grillar till […]

Ja, det är väl dags för mig att sv&[…]