Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Alan5
Tänkte köpa en xc90 import sedan 4 år tillbaka från USA
I första hand, vad ska man tänka på??
I andra hand, kan man ändra systemet till europisk system? Dvs km ist mile och liter istället Galon?!
Önskar ett svar omgående då affären görs ganske omgående
Tack för hjälpen
av greenbay
Är bilen reggad och klar? Isåfall behöver du inte oroa dig över besiktning och typning.
/greenbay
Användarvisningsbild
av CarMan
Den digitala visningen går att ändra, men kräver ett verkstadsbesök.
av Alan5
Tack för svaret! Den är sv reggad & 3 ggr besiktad sedan 4 år tillbaka :)
Idag kör jag en Mercedes S320 W220 model.
Vet inte om det är värd att byta mot denna xc90
av Lövet
När det finns så många svenska XC90, varför krångla med en US-import? Det ska vara bra mycket billigare då.
Användarvisningsbild
av wissel
Rostskyddsbehandlad ?
Min åsikt = Import blir alltid dyrare i slutändan.......
av Lövet
Det hela handlar ju om hur mycket det skiljer mellan den US-import som Alan5 ska köpa vs en svensksåld prismässigt. Är skillnaden tillräckligt stor och man kan stå ut med milesmätare är det ju bara att köra.
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
wissel skrev:Rostskyddsbehandlad ?
Min åsikt = Import blir alltid dyrare i slutändan.......
Hur resonerar du nu? Det kan skilja på viss utrustning men rostskyddsbehandling? En svensksåld bil behöver rostskyddsbehandlas ungefär vart 5:e år för att behålla sitt rostskydd. Importbil= inget salt=ingen rost och att importbilar alltid blir dyrare i längen varierar nog oerhört.
Min V70 D5 är en italienare ifrån början. Nu har den bara gått tre vintrar i Sverige men jhag har fortfarande färgen kvar på mina bromsok och inger rost under varken på länkarmar, avgas eller andra rostangreppsbara delar. Den har ocks rullat 10000 mil här och jag har bytt enbart slitagedelar.
av Lövet
Jag har svårt att tro att Volvo har olika rostskydd överhuvudtaget. Att göra två separata processer är dyrt.

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]

Du tolkar skrivningen på fel sätt. Gara[…]

Som nyligen inhoppad i en 4a kan jag flika in med […]

hej jag har en volvo V70N från 2002 som har […]