Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av epostaren
Ja, man kan använda C70 som året runt bil.

(Jag antar att du har kollat antalet ägare och om det finns någon skuld på bilen osv?)
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
7 ägare. Besiktningstermin: 2010-10-01 - 2011-02-28 ( snart besiktning med andra ord)
Upplysningar: Kredit, innebär att ägaren har en "skuld" på bilen?

/Kalle
av Fax
Hmm de va ju riktigt skumt! På annonsen står de att Samma person har brukat bilen sedan den var Ny...
Användarvisningsbild
av epostaren
Japp, det är mycket man ska kolla innan man slår till. Om jag hittar ett enda fel med en annons, så avstår jag alltid den affären. För det mesta dyker det alltid upp något mer konstigt, det är min erfarenhet i alla fall...

Sedan blir det svårt att provköra bilen just nu, när det inte sitter vinterdäck på den.
av PTV
Egendomligt.Det nämns ju inget i annonsen att vägverket registrerat den med (kredit) på upplysningar vilket innebär att bilen kan tas tillbaka om de inte får in sina pengar oavsett ägare.Gissar på att banken som bidragit med denna kredit varit betydligt gladare om nuvarande ägare löst sin sin skuld innan vederbörande sålt den vidare.Leta upp en annan bil för detta luktar apa lång väg. :shock:
av Fax
Tack för alla tips gubbar!
Jag kommer att slå en pling till honom o höra vad han har att säga angående ägar antalet och krediten som han har på bilen.
av greenbay
Och nu är annonsen borta? 3 timmar senare...
Kan ni inte skriva in reg numret nånstans här i tråden, som hjälp till ev framtida spekulanter?
/greenbay
av Fax
Herregud! Annonsen är verkligen borta efter 3timmar sen jag började skriva här. Den har legat ute snart en månad så jag tror knappast att de kan vara så precis att den råkar försvinna nu... Som sagt de lönar sig att kolla upp extra noga. Reg nummer var BOX550.
Ta bort midjelist XC70

Jag behöver ta bort midjelisten på en f[…]

Oljeläckage s60 2,5t 2005

Det är inte säkert det går att k&a[…]

I mitt försvar är att AI ljög f&oum[…]

Kupéfläkten står still

Det kan eventuellt gå att skönja (och p[…]