Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amli
mojja skrev: Och känner jag mig då nöjd och belåten med kärran så kommer jag lägga en beställning veckan därpå annars får jag leta vidare i träsket.

xc jag får låna är en D5 awd r-design passion red vilket skulle vara exakt samma kärra som jag beställer ifall bilen tilltalar mig.
Det är en fin bil och jag tror du kommer vara nöjd. Vilka andra bilar kollar du på?
av mojja
Amli skrev:
mojja skrev: Och känner jag mig då nöjd och belåten med kärran så kommer jag lägga en beställning veckan därpå annars får jag leta vidare i träsket.

xc jag får låna är en D5 awd r-design passion red vilket skulle vara exakt samma kärra som jag beställer ifall bilen tilltalar mig.
Det är en fin bil och jag tror du kommer vara nöjd. Vilka andra bilar kollar du på?

Dom andra kärrorna som fortfarande känns aktuella är mb e-klass,Audi a6 eller en v60. Men v60n känns som att den kan komma att bli lite för liten för 2 vuxna och 2 barn. Men ack så snygg jag tycker den är med r-design paketet.
av Amli
Det är ju alla på sitt oerhört fina bilar. Det är ju egentligen bara tycke, smak och egna prioriteringar som fäller avgörandet.
Användarvisningsbild
av iigloo
Ända att klaga på var att låsmodulen pajade efter 4 mån vilket gjorde att larmet löste ut varje gång bilen larmades på.
Sen finns det två andra saker. Ingen motortemp finns eller oljesticka. Fast det är väl bara att vänja sig med "ny teknik" :/
av Amli
XC90_Executive skrev:229hk och ca 500Nm enligt Teknikens Värld i S60 D5 awd Polestar aut.

Tyvärr inga uppmätta prestandasiffror!
Klart imponerande siffror!! Då förstår jag om det är bra drag :-)-)
Synd att det inte var några prestanda siffror.
av mikebike
iigloo skrev: Ingen motortemp finns eller oljesticka.
Jag har i alla fall en oljesticka... :roll:
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
iigloo skrev:Ända att klaga på var att låsmodulen pajade efter 4 mån vilket gjorde att larmet löste ut varje gång bilen larmades på.
Sen finns det två andra saker. Ingen motortemp finns eller oljesticka. Fast det är väl bara att vänja sig med "ny teknik" :/

Vad var det för "låsmodul"?

Motortemp hade varit ett bra tillägg, iallafall som ett valbart tillägg (alltså välja att man vill se det). Men det försvinner på andra bilmärken också.

Du vet att man kan hålla inne startknappen (utan broms nedtryckt) och på så sätt se oljenivån va?
av riha
Bugz skrev:Hej
Har dock inte haft min XC60 mer än 2 veckor men jag har
varken knirr lr knarr inte heller något brus vid ca 110km/h
Ett minus enl mig är att nu i blekinge med ivrigt snöande
skulle jag vilja fälla upp torkarna på ett enkelt sätt men
dom går halvvägs under huven så det gillar jag inte.
jag vet man kan med tändning osv kan få dom i ett visst läge
men lite krångligt varje gång man ställer bilen.
MEN en KANON go bil e det so far.

/ Tom
Stäng av tändningen och innan du går ut så trycker du upp vindrutetorkarspaken (som om du skulle köra en manuell svepning av rutan) och de stannar upp i läge.
av Arese
XC90_Executive skrev:229hk och ca 500Nm enligt Teknikens Värld i S60 D5 awd Polestar aut.

Tyvärr inga uppmätta prestandasiffror!
Det var bra siffror, vill minnas att D5:an i orginal mätts upp till kring 200 hk av TV så det är ju en klar skillnad.

Det avslutande omdömmet i jämförelsen med 330d skulle kunna vara hämtad från en miljon trådar på jagrullar:

"Hur man än vrider och vänder är BMW den mest kompetenta bilen av dessa två. Om den är värd den betydliga merkostnaden kan bara du svara på"

:D
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
"Limp home mode" ?

Om den har adm så måste det väl v[…]

Hej! Har en Volvo V60 -15 som har gått 18 […]

Volvo xc60 2012-

Hej Detta är min första gång h&aum[…]