Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av G-kraft
zenobia skrev:Någon som VET om speglarna passar rent fysiskt på en S80 med tidigare karossen? Samma sak med hajfenan, passar den tidigare kaross?
Är det GPS-antenn i hajfenan tro?

Artikelnr någon?

http://www.media.volvocars.com/asset_se ... vcc_photos
Alltså du kan ha andra backspeglar till din s80, de lite nyare som kom 05 dock tror jag inte att de nya med s80n kommer passa samt hajfenan är avsedd för GPS mottagning, en atenn,,tror det va BMW som var först med de här antenn designen..
av zenobia
G-kraft skrev:Alltså du kan ha andra backspeglar till din s80, de lite nyare som kom 05 dock tror jag inte att de nya med s80n kommer passa
Jag har redan 05-ans speglar med krom-kåpor på min 99:a. Krävde bara lite fixande med kablarna då befintliga kontakter med 10 stift inte passade med den nya kontakten med 16 stift. (minnesfunktion).

Frågan var om 07-ans speglar passar på en 99:a
G-kraft skrev:samt hajfenan är avsedd för GPS mottagning, en atenn,,tror det va BMW som var först med de här antenn designen..
Frågan är om den passar på taket? Samma lutning på antennen & taket.
av Alminjo
passar kanske inte till 100% pga att lutningen inte är densamma... men du kan nog lägga den på taget bara som styling... har sett att hajfenan från S40N "passar" på S60 iaf.
av Predator666
Spegeln till nya S80 passar inte. Helt annan infästning.
av Jockejockejocke
Hejhej! Mitt första inlägg här. :)
Jag undrar bara var man kan köpa dessa speglar?

MVH Jönsson
av haxpet
Kanske du kan ta speglarna från en V70N/S60 från -07. Dom har ju också blinkers i sej.

eller var det bara designen av speglarna du var ute efter?
Användarvisningsbild
av CarMan
zenobia skrev:Någon som VET om speglarna passar rent fysiskt på en S80 med tidigare karossen? Samma sak med hajfenan, passar den tidigare kaross?
Är det GPS-antenn i hajfenan tro?

Artikelnr någon?

http://www.media.volvocars.com/asset_se ... vcc_photos
Ta en titt igan på spegeln. det är ju inte i närhetan av samma form på infästningen.

valfenan kanske går att få dit, men troligen har den fel välvning. Den fins nog i 2 utföranden, med & utan GPS, men är inte säker.

varför inte montera volvos orginal GPS antann till din bil, den är ju klart snyggast, då den är helt osynlig!
av zenobia
CarMan skrev:varför inte montera volvos orginal GPS antann till din bil, den är ju klart snyggast, då den är helt osynlig!
Jag har redan det i hatthyllan men montage av solfilm gjorde att den inte alltid fungerar som den skall. Antar att en Volvo original hajfena för S80 borde passa in i bilens design.

Har du annat förslag på Volvo originalplacering?
Användarvisningsbild
av CarMan
zenobia skrev:
CarMan skrev:varför inte montera volvos orginal GPS antann till din bil, den är ju klart snyggast, då den är helt osynlig!
Jag har redan det i hatthyllan men montage av solfilm gjorde att den inte alltid fungerar som den skall. Antar att en Volvo original hajfena för S80 borde passa in i bilens design.

Har du annat förslag på Volvo originalplacering?
V70 har sin antenn under instrumetbräden, går det inte att flytta din anten dit?

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com/[…]

Skumt fel b230ft

Stången öppnar bakåt och stä[…]

Sant.. tror tyvärr inte att PDC-kuddar skulle[…]

Startmotorn har precis som generatorn ingen sä[…]