Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av kristianmann
Hej på er. 8)

Är ny på forummet, och kommar från Danmark, så ni får ursäkta mit svenska.

Nu til mit fråga:
Saken är den at jag har en 08'a V70 med original bagagerumsmatta i grå/svart, och min pappa har en 09'a samma model och inredning. Var på volvo och villa köpa en bagagerumsmatta til honom i jullklapp, men svaret från dom var at den gik inte at få längre. Det är den lilla varianten, som kan ligga mellan skenarne i golvat. Vet ni om den har utgåt på så pas en ny model?

På förhand tack!

Mvh,
Kristian
Användarvisningsbild
av CarMan
Den finns kvar. montera en igår.

Det finns många olika varianter på mattor & andra skydd till den bilen, tror det är ungefär 5 olika varianter som går att köpa
Användarvisningsbild
av Doffen
Så lenge innredningen er lik så burde det jo ikke være noen forskjell på mattene. Kjøpte selv til min MY 08 V70II og den passer mellom skinnene.
Användarvisningsbild
av kristianmann
Tackar för era svar. Problemet är at det inte skal väre den formgjutna mattan, men den vändbare med gummi på ena sidan och textil på andra. Det finns bara den stora mattan? Den jag har i bilen är ochså vändbar, men med tilgång til skenorna. Därför skulla jag gärna ville ha et artikelnummar på netop den mattan.

Mvh,
Kristian
av storfiskarnizze
Kan tipsa om att man enkelt kan göra en formanpassad bagagerumsmatta genom att använda ett slags kraftigare gummimatta som använts för att göra verkstadsgolv halkfria. Mattan finns att köpa hos välsorterade järnhandlare och jag gjorde först en mall i papp som jag sedan skar till mattan efter. Resultatet blev perfekt och mattan låg som klistrad när den lagts dit. Sedan kan man ju lämna plats för skenorna i golvet om man använder dom ofta.
Mattan är ca 1cm tjock och mörkfärgad vill jag minnas, antagligen var den svart.

storfiskarnizze

Förstår inte vitsen med att meddela att[…]

Det är inte omöjligt att det har ä[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskatta[…]

Ser ut som färgstänk, skrapa och tvä[…]