Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av greeeken
det går faktiskt att BARA byta batteriet till sirenen men det är ett jäkla meckande med lödning olim med mera så de nog enklare att byta allt
av depthless
Jag testade idag att låsa med alarmdosan, och sedan öppna dörren med nyckel. Inget larm ljöd. Betyder det att batteriet är dött? Varifrån får alarmdioden sin ström, jag trodde att det var det vanliga batteriet tidigare.
Användarvisningsbild
av wissel
depthless skrev:Jag testade idag att låsa med alarmdosan, och sedan öppna dörren med nyckel. Inget larm ljöd. Betyder det att batteriet är dött? Varifrån får alarmdioden sin ström, jag trodde att det var det vanliga batteriet tidigare.
Nu tar vi det en gång till:
Du låste med Dosan o fick Kvittens att Larmet är aktiverat ?
Sedan öppnade du med Nyckel utan att larmet går igång ?
Om det gick till på detta sättet så är nog din Siren paj som vi tidigare sagt......men OM
du inte fick någon kvittens att larmet är aktiverat----ja då är det något annat !
Freddie
av depthless
Har inte kört bilen på 1 månad nu. Hade den låst med nyckel under denna månad, ej alarm. Körde bilen 1 timme idag, satte på larmet, eller rättare sagt, tryckte på dosan så att bilen låstes, efter ca. 5 minuter stod bilen och blinkade utan någon anledning. Det verkar som om det är bilen som "signalerar" att det är dags för batteribyte för sirenen, eller själva larmet?
av trollerolle
Tänk på att larmet kan lösa ut om man har elvärmare med kupeelement. Eftersom kupesensorn (Rörelsesensor) sitter i taket till larmet så skall kupevärmarluften aldrig riktas uppåt, då kan larmet utlösa av tempskillnaden
av depthless
Har ingen elvärmare, tack för tipset, bra att veta... Idag startade inte bilen efter att jag hade kört drygt 3 mil, så det var bara att ta fram startkablarna och be om hjälp, sen gick det fint. Har nytt batteri och ny generator, så det var bara att det var urladdat. Har bokat tid för sirensatsbyte så får jag se om problemen försvinner...
av depthless
Jag har bytt "sirensats" på Bilia och alla de problemen försvann på direkten. Det var inga problem med själva låset på något sätt. Tack för alla tips!

..Drivaxel är ju en ganska dyr historia att[…]

Jag lyckades få en ny XC90, en provbil l&ari[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]