Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av na96gen
Enl uppgift kommer faceliften till V70 inte innehålla några stora extriöra förändringar ála Teknikens Världs bilder från i somras. Det som blir mest tydliga förändringen är samma infotainment som XC60 fått och S60/v60 har, alltså med nya skärmen.
På motorsidan är det ju redan många nya på g samt T4F, osäkert om 2.5FT även kommer. Persoligen tycker jag det låter vansinne att typa om den till Euro5 för att sedan tabort den efter ca 20 veckor igen..
Det mest sorgliga är att på AWD fronten kommer inga nya motorer till MY12. :cry:

Någon som hört sett något annat? :)
av Amli
Det var verkligen välkommet med infotainment systemet! Det är just det som känns mest ålderstiget med hela bilen rent visuellt enligt mig i dagsläget.
Synd ang. AWD, men ingen överraskning direkt.
av perhall
AWD-modellerna hamnar ofta sist, flera mercor hade fram till nyligen fortfarande 5-stegsaut till AWD medan motsvarande RWD fick 7-stegs för flera år sen. Och kommer man en E350 har den 292 hk som RWD men 272 hk som AWD etc. Misstänker att även AWD D5 inte har fått alla uppdateringar som FWD D5 har fått med tanke på den stora skillnaden i förbrukning...

Verkligen välkommet med ny infotainment. RTI:n i min ser ut exakt som i en tidigare -01 S60 T5.../PH
Användarvisningsbild
av FWH
Nya infotainment systemet är precis vad jag har hört också, vilket som sagt behövs då detta är det som idag ser ålderdomligt ut på bilen.

Är själva RTIn modernare i nya infotainment systemet à la V60?
av Tobbev
Ja RTI är modernare i V60/S60, bl.a. visar det nya systemet hastighetsbegränsningar, har röststyrning mm.

Jag har manualen till det nya systemet i PDF om någon är intresserad....
av Steff 99
Är hastighetsbegränsningar i nuvarande RTI system borttagna med avsikt , de försvann tror jag med sista uppdateringen av systemet.
Men finns de i RTI:n i XC60 efter produktionsvecka 46 ?
av Tobbev
Jag vet inte då jag inte har fått min bil ännu, men i manualen jag har så visas hastighetsbegränsningar på bilderna.
av perhall
Det är en enorm skillnad på nya infotainmentsystemet, det har t o m fått beröm i tyska ams. Det gamla systemet är ju helt ointegrerat mellan t ex radio och GPS. Nu blir allt i en meny/på en skärm... som tyskarna haft i 10 år.

F ö verkar det helt osannolikt att det inte blir några exteriöra ändringar. Även väldigt konstigt att V50/S40 inte fått nya fronten än, som C30/C70 fick för minst ett år sen.../PH
av Linqid
Nja, S40/V50 lär man nog inte pilla mer på. Bilarna som tillverkas nu rullar ju ut med "Classic" på bakluckorna (åtminstone om man ska tro bilderna på V50 från Bingolottos uppesittarkväll..) så dom två lär nog inte leva så länge till.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 40

Jag testade att blanda lite olika procent i min 73[…]

Framvagnsbalk Volvo 240

👍

Mät över batteriet, koppla ur VOC och m&[…]

@rylle , en kommande uppdatering är bekr&aum[…]