Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av benson
Har en V70 -03 där mitt kombinstrumet lagt av. Har haft inne det på en firma för rep. och det fungerade i ett par månader innan det la av igen. Har läst att det går att köpa ett beg. på skroten (medveten om att det kan vara lika illa med det). På mitt instrument står ett nummer:8637993. På de flesta instrument man hittar på laga.se eller bildelsbasen.se står det nummer:9499668 . Är det någon som vet vad skillnaden är och vad händer om jag sätter i ett sånt instrument i min bil (vet också att jag får ladda mjukvaran i instrumentet).

Tacksam för svar
Senast redigerad av 1 Ticken, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Fixade till rubriken.
Användarvisningsbild
av hollan
[quote="benson"]Har en V70 -03 där mitt kombinstrumet lagt av. Har haft inne det på en firma för rep. och det fungerade i ett par månader innan det la av igen.
då får ju den firman laga det igen du har ju garanti i minst 12mån
annars är det nog svårt att hitta ett kombi till en 03 känns som just 03 har mer problem med kombit
8637993 är artikel nummert de du kan ev göra om du inte hittar på skrotarna med samma nummer är att köra ner på volvo och be dom kolla om det är ersatt med ett nytt artikelnummer vilket det alla gånger är
av benson
OK. tack för snabbt svar. Visst ska de få reaparera de gamla instrumenetet igen. Men efter att ha läst en del trådar här har jag förstått att det är en sort av konstgjord andning och att det inte alltid fungerar....är ju en chansning att köpa ett beg. också naturlitvis.
Enligt en del gamla trådar har jag för mig att det räcker med att det är till en 00-04, så skall det funka.
Söker man på mitt orginalnumret får jag upp en träff, och det är till en manuell och jag har en automat, så det verkar ju inte heller funka att söka så??
Användarvisningsbild
av hollan
där finns en hel uppsjö med kombi olika nummer för var årsmodell och motor
men och här e jag novis så jag kan ha fel detta tar jag inget som helst annsvar för :D helt logiskt så borde 02 och 03 bensin vara samma 00-01 har lite annat styrsystem än 02-03 05 och nyare är helt annat 04 är där kromringar vet ej om något mer skiljer sej men i det stora hela så måste det vara från en bensin för diesel har inte samma varvräknare personligen skulle jag bita i det sura och köpa ett nytt på volvo för beg är en riktig chansning och vill dom då ha halva nypriset som dom brukar ta så hade jag hellre köpt ett nytt med 2års garanti
av benson
ok... de flesta instrument som kommer upp när man söker på mitt regnr är från 00 eller 01. Så då borde de isåfall inte passa.. men såg att de som du länkade till va ifrån S60 & de har jag inte tänkt på att de kan ju också passa :D
Puh...Är helt novis på sånt här , måste kanske bita i det sura ändå....men nästan 10 000:-... verkar ju helt befängt att det ska behöva kosta såpass mycket.
Användarvisningsbild
av CarMan
Garanti är frivilligt att lämna så det är inte alls säkert att han har.
men han har ju reklamationsrätt, o det borde ju var i 2 år
av benson
u..säkta dumma frågor men :???: ..... Är det rätt uppfattat att det inte funkar med ett som är 00-01...finns nämligen ett sånt som jag får till ett mycket bra pris och som jag vet funkar innan bilen de satt i smällde...eller är det 02 och nyare som måste till för att det skall funka??
Och ja...det är garanti och firman reparerar på nytt, men ifall det inte funkar nu heller vill jag ha en "reservplan"
Mäta spolarvätska fryspunkt

Man kan använda exempelvis en sådan h&a[…]

Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]

Pratade precis med Finnvedens (Volvo). Dom sa att […]