Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej.
Jag ska bytta ut min bussratt med RTI ( XC70-05) mot en sportratt ( S60) - 07 och jag hittar ingen anslutning för min RTI kontakt som är en stor blå kontakt som sitter monterad volym knappsatsen.
På nya knappsatsen finns det endast en liten kontakt som är ledig bakom volymkontrollen. Ska den monteras där eller på kabelstammen?

Fråga:
- Behöver jag köpa en ny volymknapps kontroll för att få med RTI uttaget?
- alt 2: behöver jag bytta ut mittkrasen ( kabelstammen) så att jag får med andra kabelanslutningar.
- Behöver jag köpa ny RTI knapp med det mindre kontaktstycket så att det passat bakom volymkontrollen?

Ev kan jag ladda upp någon bild om det behövs.

JAg har kollat på SVXC men jag har inte hittat något bra svar där.

Hoppas på support

Mvh

Jimjam
Kolla i tillbehörskattalogen för din bil. vad en 3 ekrad ratt ska ha för nummer, o jämför med samma sak för den årsmodell du köpt från. då ser du om det passar m.m.
Har du rätt signalring? dvs den för RTI om det nu skiljer RTI/ej RTI, i sämsta fall kan du få göra som mig och ta elektroniken från samma årsmodell som bilen och bara skalet från 07-knapparna så det matchar ratten bättre. Antar att det är alu-inlägget du är ute efter.
Enligt nån på SVXC skall 07 passa i 05. http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php ... attknappar
Hej.
Tack för all info. Yes det är alu inläggen med R-Ratten som ska på plats i min XC70.
På skroten hittade jag en RTI knappsats för 210kr och den bör passa till nya ratten.
Vi får hoppas att den kommer på plats efter det.

//Jimjam

Intressant att det gick att skruva upp miltalet, 1[…]

Mäta spolarvätska fryspunkt

Man kan använda exempelvis en sådan h&a[…]

Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]