NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av frippe87
Hej!

Tänkte höra efter om någon vet vart man kan hitta en 12v konstant ström på V50?

//Fredrik
Användarvisningsbild
av rosenlorden
extian skrev:På Batteriet borde det finnas :lol: :lol: :lol: :roll: :lol:
Faktiskt är det nog enda sättet om du vill få konstant ström. Säkra upp så nära batteriet som möjligt o dra via torpedväggen så går det nog fint via lister. Eller vart du nu ska ha det till :o
av greenbay
Finns 12v i höger bak. Se efter hur 12v uttaget kopplas in.
/greenbay
Användarvisningsbild
av gnestakalle
frippe87 skrev:Hej!

Tänkte höra efter om någon vet vart man kan hitta en 12v konstant ström på V50?

//Fredrik
Menar du att spänningen skall vara stabiliserad på 12 Volt även när generatorn laddar? Skall du använda anslutningen till någon sorts dator eller så? Om du är i behov av en spänning som alltid ligger på 12 Volt så får du nog skaffa en spänningsstabilisator och ansluta på lämpligt sätt.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av rosenlorden
greenbay skrev:Finns 12v i höger bak. Se efter hur 12v uttaget kopplas in.
/greenbay
Men den är väl inte konstant? Eller är den det?
av greenbay
Kylboxen fortsätter att gå när nyckeln är ur...
/greenbay
av frippe87
Det jag är ute efter är att det ska finnas ström så fort nyckel kommer i tändningslåset, dvs samma tillfällen som radion får ström. Så den behöver ju iofs inte vara helt konstant.

//Fredrik
Användarvisningsbild
av gnestakalle
frippe87 skrev:Det jag är ute efter är att det ska finnas ström så fort nyckel kommer i tändningslåset, dvs samma tillfällen som radion får ström. Så den behöver ju iofs inte vara helt konstant.

//Fredrik
Då förmodar jag att du vill ha ström utan att behöva stå i tändläge. Har du ett uttag i skuffen? Det kan hända att skuffens eventuella uttag är kopplat på annat sätt än de uttag som finns i passagerar-/förarutrymmet, du får kolla med multimeter eller testlampa.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av CarMan
Vad ska du har det till ?
Kan inte låsa upp dragkroken

Bäst är att få upp låset. […]

Fel på helljus Volvo v60 2014

Original är det alltid halogen i helljusstr&a[…]

Hjälpt en som fått problem med sitt t&a[…]

Ja även flång nya prylar kan ju vara de[…]