Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

~Kalle~ skrev:Xenonkonvertering nästa? :wink:
nejtack, det kostar ju mer än vad hela bilen är värd dessutom är extraljusen ganska risiga (tog dom som fanns över)

Två av extraljusen är inkopplade och fungerar nu iaf, behövs lite justeringar sen blir det nog bra och kanske skruva dit nummerplåten igen
Pga bristande ork så har det inte hänt någonting mer än att jag försökte göra en assglide över huven på fyllan och med tanke på hur slät och len lack det är på den resulterade det i en tvärnit och ett fågelbad :roll:

Har köpt ett litet paket till den nu som bör dyka upp i början av nästa vecka, något som diskuterats tidigare :wink:
kom ett litet paket i brevlådan idag som jag ropat in på tradera som iallafall min kartongtokiga katt tyckte om (eller mest papperet lådan var inslagen med)
Bild

Vad kan det här vara tro :)
Bild

Plockade bort ljuset i mitten som ändå inte blivit inkopplat. Blir nog en lampa där med sen :wink:
Bild
nummerplåten blev ditsatt tillsist

med extraljusen på (fina bulor på huven :lol: )
Bild

och bara helljuset
Bild

Bild

Blev ett "kinaxenon" för 460 spänn bara för att se hur bra ljus det egentligen är. Sitter 55W 4300k H3 i två gamla sandblästrade Bosch Bigknick och det är nog den bästa investering jag gjort hittills :)
Tänkte först ta Bixenon till strålkastarna och ta bort extraljusen helt men nu efteråt inser jag att det är bättre med extraljusen konverterade. Under tiden dom värms upp är det ganska fiffigt att ha två halogenlampor som ger lite ljus iallafall :wink:

Ljusspridningen och längden är jag grymt imponerad över iallafall. Men som sagt, ska nog införskaffa lite xenon till ett tredje extraljus också :wink:
nej aldrig mer annat än i strålkastarna då det tar ett tag för xenonet att vakna till liv igen och då är det bra med halogen :) Har kört bilar med 3*100W halogen i samma extraljus och det är betydligt sämre ljus än med dom här.

Men till hösten blir det nog nya extraljus och lite bättre kvalite på lampor så ska nog ljuset bli ännu bättre :wink:
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 18

Koppla nya kablarna i dosan som dom gamla sitter

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem. […]

Ja, elbil är inte för alla. Vissa ser […]

nä, det är fortfarande arbetare kvar d&a[…]