Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

johndoe skrev:
Lindh_ skrev:Ja, får se hurvida den sätter felkod när den går på org programvara eller ej.. Om den inte sätter felkoden, så är det kanske något gränsvärde som överskrids, annars är det kanske enheten som gjort sitt.. verkar inte vara så ofta själva enheten går sönder, iaf inte enligt Volvo själva men får väl se..

//Lindh
Det händer faktiskt att den går sönder ja!

Måste dock få poängtera att koppling är slitage och du kan inte klaga på bilen i sig att du fick byta det :)

God forsättning!
Mvh
/ J

Jo att det händer vet jag, men bara väldigt väldigt sällan, iallafall vad jag fick höra på verkstaden..

Ja, hehe men man tycker det är extra roligt när de avlöser varandra, så klagade inte direkt på bilen, mer en pängtering att felen, den senaste tiden avlöst varandra..men som sagt så är det mesta snart nytt och bytt :P
Får väl hoppas på att styrenheten är hel, men det märks väl.

Tack Detsamma!

//Lindh
Lindh_ skrev:
johndoe skrev:
Lindh_ skrev:Ja, får se hurvida den sätter felkod när den går på org programvara eller ej.. Om den inte sätter felkoden, så är det kanske något gränsvärde som överskrids, annars är det kanske enheten som gjort sitt.. verkar inte vara så ofta själva enheten går sönder, iaf inte enligt Volvo själva men får väl se..

//Lindh
Det händer faktiskt att den går sönder ja!

Måste dock få poängtera att koppling är slitage och du kan inte klaga på bilen i sig att du fick byta det :)

God forsättning!
Mvh
/ J

Jo att det händer vet jag, men bara väldigt väldigt sällan, iallafall vad jag fick höra på verkstaden..

Ja, hehe men man tycker det är extra roligt när de avlöser varandra, så klagade inte direkt på bilen, mer en pängtering att felen, den senaste tiden avlöst varandra..men som sagt så är det mesta snart nytt och bytt :P
Får väl hoppas på att styrenheten är hel, men det märks väl.

Tack Detsamma!

//Lindh
Ne jag förstår det är tröttsamt när bilen i regel bara blir stående, det har även hänt de bäst *host*
Spjällhuset är känt dåligt på dom där bilarna, dock så är inte den heller så billig.

Men det är svårt att stå och säga här på internet vilket av dom som kan vara trasigt.
Har du ppc trim på bilen eller lött chip?

Mvh
/ J
johndoe skrev:
Ne jag förstår det är tröttsamt när bilen i regel bara blir stående, det har även hänt de bäst *host*
Spjällhuset är känt dåligt på dom där bilarna, dock så är inte den heller så billig.

Men det är svårt att stå och säga här på internet vilket av dom som kan vara trasigt.
Har du ppc trim på bilen eller lött chip?

Mvh
/ J
Ja precis :) renoveringen av växellådan tog över 2,5 månad, koppling en vecka osv, men men de blir ju bra när det blir klart :)
Det är laddad mjukvara i bilen.

//Lindh
johndoe skrev:Spjällhuset är känt dåligt på dom där bilarna, dock så är inte den heller så billig.
På Lindh_'s bil som är en -04:a, sitter Bosch's spjällhus som är väldigt problemfri i jämförelse med de gamla italienska spjällen som satt på tidigare årsmodeller.
Alucinor skrev:
johndoe skrev:Spjällhuset är känt dåligt på dom där bilarna, dock så är inte den heller så billig.
På Lindh_'s bil som är en -04:a, sitter Bosch's spjällhus som är väldigt problemfri i jämförelse med de gamla italienska spjällen som satt på tidigare årsmodeller.

Ok, hehe alltid något att glädja sig åt då kanske :)

//Lindh
Alucinor skrev:
Sant. glömde helt bort att dom fick nya 2002. men tack för påminnelsen :)

/ J
[
Lindh_ skrev: Ne jag förstår det är tröttsamt när bilen i regel bara blir stående, det har även hänt de bäst *host*

Mvh
/ J
det är inget känt vanligt fel på spjällhuset på dom där! vad har du fått det ifrån?

Såg nu att ni redar redit ut deta.

Vidare så ligger många saker i kraftöverföringen på gränsen i orginal utförande, så all trimmning (som inte utförs av polestar) iner bär ofta att man överskrider gränserna för avgrejorna tål!

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]

Du tolkar skrivningen på fel sätt. Gara[…]

Som nyligen inhoppad i en 4a kan jag flika in med […]

hej jag har en volvo V70N från 2002 som har […]