CarMan skrev:Om du ringt volvo assistans istället för att sriva tråden så hade du haft en hel bil idag, eller senast imorgon. det he vär varit bättre än att kolla om nån haft liknande symtom, eller om nån har gissar rätt (varet på om någn gissar rätt får vi vänta med till du lämnar in bilen på en verkstad)
Ge dig nu CarMan, att ringa din "Volvoassistans" eller åka till verkstad utesluter väl inte att man ställer frågor här i forumet. Du bör nog upplysa om du skriver inlägg som privatperson eller i din roll som anställd på Volvo verkstad.
Att sedan Volvo inte lyckats utveckla en loggningsfunktion som sparar felaktigheter som t.ex. motorstyrning upptäcker utan att man måste bogsera bilen till en verkstad för att direkt vid feltillfälle läsa av är riktigt svagt.
Jag har varken tid eller möjlighet att beställa Volvo Assistans om något temporärt fel uppträder för ett verkstadsbesök.
Ber övriga om ursäkt att jag avvikit från trådens innehåll, men då vi har en "volvomekaniker" här i forumet skulle man kunna önska få lite tips om vad problemet kan vara i vänlig ton och sedan på slutet som tillägg "men för att vara riktigt säker bör en verkstad få analysera problemet".
Och åter till frågan. Har aldrig haft detta fenomen på vår diesel och ska jag vara riktigt ärlig har jag aldrig märkt av när den rensar partikelfilter.