Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Jag står eventuellt inför ett byte av tändningslås.

Kan man behålla sina gamla nycklar och beställa tändningslås som passar till dem? Eller är det bara att byta rubbet?

Hur gör man med lås på dörrarna? Skiter man i dem pga man öppnar med fjärren på nycklarna? Eller finns det krav eller liknande som säger annat?

Vad går ett sådant byte på ungefär?

mvh,

Mats
För mig bytte dom endast Tänd.låset och kodade in min befintliga nycklar....gick på ett kick.
Minns inte men jag har för mig att kalaset gick på 2600:- Är nog något dyrare numera.
Vore intressant att veta varför du skall byta nyckel ?
Jag har hela tiden trott att ditt LÅS var paj ?
Är det KIR nyckel du har, i så fall har du provat den andra nyckeln ?
Kan det vara så att du pratar nyckel o menar LÅS ?
Jag blir inte klok på detta ?
Eller så är det väl jag som fattar trööögt :D
Du får gärna hjälpa mig ur detta dilemma.....
Förstår din förvirring! Verkar inte vara många som har koll på detta och alla har sin uppfattning. Dock känns det, mer er hjälp och direktkontakt med en tekniker på en märkesverkstad, att jag börjar få koll!

När det tog tvärstopp råkade jag bryta sönder en nyckel. Går att sätta ihop men själva bladet på nyckeln fjädrar inte utan hänger och slänger. Var osäker ett tag på om något chip hade ramlat ur nyckeln, då någon verkstad sa att det finns chip som är som knappnålshuvuden i som krävs för att starta bilen, men det verkar som att den delen som innehåller elektronik och batteri är intakt, bara fjäder som skickar ut nyckelbladet fattas tror jag.

Dock ville jag veta vad nyckel kosta om jag var tvungen att byta ut dem. Men jag kan nog leva med en sladdring reservnyckel och 3000 spänn mer på banken. =]

/M

Erik, tack så jättemycket för utf&[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]