Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har idag upplevt något som jag inte upplevt innan någon gång med min bil, bilen har stått med värmare som vanligt, jag tar bilen, och kör, men vid gaspådrag så händer det i stort sett ingenting efter 1500 varv då det borde hända massor enligt mig, efter en halv minut när man plockat några växlar så fungerar den normalt igen, vad är det som är fel? Börjar nästan bli lite trött på allt små skit
Har den nån roll igentligen vad di här står o gissar på? Du har förmodligen garanti & får den lagad gatis, oavsett vad vi gissar på.
CarMan skrev:Har den nån roll igentligen vad di här står o gissar på? Du har förmodligen garanti & får den lagad gatis, oavsett vad vi gissar på.
ja visst får jag den lagad gratis, har aldrig varit på verkstad så mycket innan som med denna skitbil, för övrigt, anledningen till att man lägger ut en sån här tråd är ju att höra om någon annan varit ute för samma sak. Har nu ikväll varit ute och kört 6 mil igen, totalt stendöd över 1500 varv, 1 gång på 10 gaspådrag fungerade den, man vågar knappt köra om traktorer, personbilar är inte ens att tänka på. Dags att ringa och boka tid till Liljas Växjö
En försiktig gissning är slangen till turbon läcker eller sitter löst.
Hade en kompis som hade samma symptom på sin V70N D5.
CarMan skrev:Har den nån roll igentligen vad di här står o gissar på? Du har förmodligen garanti & får den lagad gatis, oavsett vad vi gissar på.
Offtopic men tvungen att rätta....

Sen när blev bilar gratis? :)

Bilen har säkert kostat 280.000 om inte mer, o de är långt ifrån gratis :D
Min chef har haft samma problem med sin XC60 2,4D 175hk. Dock inte så frekvent förekommande som för dig tror jag. Han lämnade in bilen och då skulle de beställa hem nånting så han fick en ny tid.

Själv har jag aldrig märkt nån skillnad när partikelfiltret bränns rent, förutom lukten då...
Kom på att bror hade ungefärligt samma problem på sin skoda octavia rs kombi TDI, i hans istruktionsbok stod det om följande problem uppstod, skulle han varva motorn i 3000rpm i ungefär 10-15minuter, vet inte hur det är med volvo.
Detta uppkommer ofta i samband med partikelfiltret regenereras. Volvo är inte unika med detta, jag har haft samma tendens på mina BMW Dieslar
Bilen känna orkeslös och går "tungt" jag har märkt att det försvinner oftast snabbt om man kör bilen riktigt varm.

Förstår inte vitsen med att meddela att[…]

Det är inte omöjligt att det har ä[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskatta[…]

Ser ut som färgstänk, skrapa och tvä[…]