Thho skrev:
Telefonen ÄR laddad med senaste firmware och BT-enheten i bilen är uppgraderad av Bilia Haga Norras bluetoothexpert. Trots detta synkas bara de telefonboksposter som endast har ett telefonnummer inlagt.
Vidare så bryts 9 av 10 samtal genom att ljudet i högtalarna börjar pulsera varefter BT-kopplingen bryts. Detta sker efter ca 3-5 minuters samtal. VOLVO uppgav sig inte ha någon lösning på problemet, eller i varje fall inte Bilia Haga Norra.
Någon annan som råkat ut för samma sak?
/Thomas
Kolla så att det inte bara är SIM-kontakterna du fått över. På SIM-kortet ligger de ju bara en och en så det låter som det är de du fått över? Jag rensade faktiskt mitt SIM-kort på alla nummer för att det inte skulle störa
Jag har haft mycket problem med min Nokia men har nu fått det att funka med bilen.
1. Tag bort mellanslag, parenteser etc i alla telefonnummer i telefonboken. OBS! +46 går bra att behålla.
2. "para bort" / rensa telefonens uppkoppling mot bilen i telefonmenyn.
3. "para bort" / rensa telefonens sparade blåtandskoppling mot bilen.
4. Para ihop bilen med telefonen igen.
Nu bör du ha alla kontakter och de visas med /H (Home), /W(Work), /M(Mobile) och /O(other) som Nexus6 skriver.
Fungerar det inte så kan du prova att:
-Koppla upp tvärsom, dvs starta bilen och sök sedan upp bilens blåtand via telefonen. Para sedan ihop dem, dvs telefonen söker upp bilen och inte tvärtom.
-Ett annat bra alternativ om inget ovan fungerar är att "tvinga" över alla kontakter genom att markera alla kontakter i telefonboken och sedan skicka dem som visitkort via blåtand till bilen. Detta gör du från telefonens adressboks-meny.
Röstuppringning:För att ringa upp via röstkommando så håller du bara uppringsningsknappen på ratten inne tills dess att du hör ett pip - säg namnet. (tänk på att du måste aktivera röstuppringning på de flesta telefoner för att det skall fungera). Röstuppringningen väljer tyvärr första nummret om du inte förvlat nummer för varje kontakt. Du skall dock kunna ändra om du ser att den ringer upp fel nummer. Har bara glömt hur det var :) Står i instruktionsboken iaf men orkar inte leta...
http://www.garaget.org/Racetwin2
The S rides low on fat noisy tires. It has a harsh, bone breaking ride that jiggles your jowls and rattles the trim. It is as loud and as uncomfortable as Rod Stewards leopard skin disco trousers - Jeremy Clarkson