Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Nu efteråt mitt inbrott så är det faktiskit fler som har varit offer som har vågat träda fram. Vi "offer :P" sitter och kollar på vad som är likadant. Alltså hur allting är gjort osv. Ifall de kan vara samma gärnings man/män bakom detta. Allting spämmer överens hitentills. Just nu är vi 4 pers inom en period från i början på sommaren 2010 fram till nu som har blivit drabbade av samma liga. Känns som att det kommer komma fram fler som har blivit utsatt.
Så nu rätt utsagt så måste ju faktiskt polisen börja slå sitt kast och börja jobba med detta. För nu pratar vi om inbrottsvåg som har påbörjats hära.
Färdigargumenterat. :wink:
Jag hade inbrott i frimabilen i höstas,
Rutan slogs sönder på förarsidan och förövaren lyckades bloda ner bilen ganska duktigt.
Jag ringde polisen och 30 minuter senare så åkte dom dit och gjorde en brottplatsundersäkning.

Dom topsade blodet på bilen,
Dock har jag inte hört om det har hänt något mer sen dess, men dom sa att dom nästan alltid får träff i registret när förövaren har lämnat blod efter sig.

Jag fick ett väldigt seriöst intryck av dom,
Inbrottet skedde i Sollentuna Komun i Stockholms län.
Jag personligen har slutat tagit "hjälp" av snuten förlängesen för dom har aldrig gjort nåt när man ringer.Nu har jag inget emot poliser som sköter sitt jobb och faktis får en att känna att det var ett bra val att ringa när det händer något istället för att bli cyniskt bemött och får en att tänka att det är dom som kan ha gjort det man ringer om.
SnakeRac3r skrev:Jag personligen har slutat tagit "hjälp" av snuten förlängesen för dom har aldrig gjort nåt när man ringer.Nu har jag inget emot poliser som sköter sitt jobb och faktis får en att känna att det var ett bra val att ringa när det händer något istället för att bli cyniskt bemött och får en att tänka att det är dom som kan ha gjort det man ringer om.
Okej. I mitt fall så har dom ju inte gjort de vad dom skulle.
Om t.o.m polisen jag pratade med sa att dom har gjort fel i mitt fall så är det ju ett erkännande att dom har slarvat. Så hon ljuger då mig rakt upp i ansiktet? Har själv läst vad dom ska göra, har pratat med 3 poliser ang detta och alla säger att dom har slarvat. Så dom har återupptagit mitt fall och ska göra allting rätt. Så har dom sagt på polisstationen. Ja polissationen inte pizzerian. Tyvärr alltså.
Det var ett förskräckligt gnyende om andras misstag.
Hoppas dom får fast dom skyldiga, så att allt reds ut, och gärningsmannen får berätta om varför han bucklat till bilen. :wink:
piddemannen skrev:
Ovanligt korkat inlägg att uppmana till brott.

Det finns ett brott som heter falskt larm. Det är inte så jävla smart.
Vårda v90 2025

De där har väl i princip ingen underreds[…]

Värme i kupén laddhybrid

Skulle oxå tippa på el värmaren t[…]

Byt kamrem + kamremsspännare, multirem + mult[…]

Volvo 740 fördelare

Är det lh2.4 i nya motorn så borde de v[…]