Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Som tråden lyder,vilket är bäst när det gäller avgassystem till en v70nT-01? Livsgaranti har Ferrita men det gäller väl bara mej som ägare,när jag säljer bilen finns väl inte den garantin kvar?BSR har ett system som heter sport flow kan det vara något?Priset är ungefär det samma.
Bäst på vadå?
Vad vil du uppnå med att bta ut orginalsystemet.
BSR är simons sportsystem och har mycket god passform och idag bra kvalité mot dom gamla simons systemen som rostade upp snabbt dom nya är rostfria,Ferrita har system av lite bättre kvalité med livstidsgaranti eller tills ägarbyte sker men jag har haft system från båda 2 på olika bilar jag haft och Ferrita går bort på grund av pris och att livslängden på simons överlever dom åren jag äger bilen.
Båda systemen ger ungefär samma ljud dovt och sportigt utan att störa vill man ha mycket ljud skall man nog titta på JT system istället eller ta bort en ljudämpare men det brukar inte sbp gilla.
Att det skall ge någon nämnvärd effektökning skall man inte räkna med om man inte samtidigt gör något åt effekten i motorn men du får ändå en viss psykologisk effekt pga av ljudet.
Kör idag med simons på min s60t5 och är nöjd.

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]

Du tolkar skrivningen på fel sätt. Gara[…]

Som nyligen inhoppad i en 4a kan jag flika in med […]

hej jag har en volvo V70N från 2002 som har […]