Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av abbex
Hej

Har fjärrstart med fjärrkontroll till min nya V70. Tyvärr funkar det super dåligt när det är kallt. Jag får rätt signal tillbaka att den startat men varje gång så är bilen en isklump när jag kommer ut... Detta inträffar som vanligast när det är typ -5 grader eller kallare. Är det runt 0 brukar det funka. Ställer jag in timern funkar det perfekt, men med fjärren inte. Testar jag sedan att starta med fjärrkontrollen på em från kontoret går det bra, när man kört lite under dagen. Tror inte det har med batteriet att göra då den alltid funkar med timer, känns mer som direktstarts funktionen...

Någon med liknande problem?

MVH
A
Användarvisningsbild
av AndersP
Håller du On-knappen intryckt tills gröna lampan slocknar ?
av JHg
1-2 sek
av abbex
Hej igen

Testade idag igen och höll inne knappen 2 sek, fortfarande inget resultat.
Nu har jag bokat tid för service, för andra gången angående detta...

MVH
/Andreas
av Tartryffel
AndersP skrev:Håller du On-knappen intryckt tills gröna lampan slocknar ?
Ska man inte alls :) Man trycker på ON och efter nån sekund tänds gröna lampan och lyser 1-2 sekunder. Hur länge man håller ner knappen är oväsentligt.
Användarvisningsbild
av AndersP
Tartryffel skrev:
AndersP skrev:Håller du On-knappen intryckt tills gröna lampan slocknar ?
Ska man inte alls :) Man trycker på ON och efter nån sekund tänds gröna lampan och lyser 1-2 sekunder. Hur länge man håller ner knappen är oväsentligt.
Alla sätt är bra även de dåliga om det funkar
:-O)
av KalleH
God fortsättning!

Jag har precis samma problem dock har jag en S60 D3a (borde vara samma teknik bakom). Blir verkstaden nästa vecka.

Mvh, Kalle.
av abbex
Hej Där!

Gott att höra, eller inte.. Men du får gärna höra av dig när du varit på verkstaden och dom kollat på det!
Jag har bokat tid jag med, så vi får se hur det går.
Problemet kvarstår iaf fortfarande!

MVH
AB
av KalleH
Hej!

bilen har varit inne och jag har fått det svaret jag trodde dvs allt fungerar normalt och inget fel hittas. Som det är nu så sätter jag tiduret när jag lämnar bilen, lite surt när man betalt över 5000kr för att få fjärren. :-(O)
Som sagt det fungerar ibland men i och med att jag inte vet när så vågar jag inte lita på det. Enligt verkstaden ska man hålla inne knappen till den gröna lampan slocknat vilket jag gjort men det hjälper inte. Men som sagt ibland fungerar det...
Du får berätta vad verkstaden sa sen :D

Mvh, Kalle.

Okej, hittade en video på Concept Vista. Ble[…]

På den här bilden såg det vä[…]

Är du säker på att det är bak[…]

Verkar ju bara vara jag som har det då. Kan […]