Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

andreas_lofgren skrev:Personerna bakom Linus bil har vid flera tillfällen skapat falska användarnamn på Autopower och försvarat firman. Man märker det på att de enbart dyker upp i trådar angående Linus Bil, skriver på exakt samma sätt, och drar alla möjliga historier om hur fina bilar de köpt där.

På Autopower kan man dock se IP nummer på den som gjort inlägget, och då blir det ofta rätt festlig stämning när dessa användare försöker förklara varför de har samma IP nummer som varandra...
Andra tydliga kännetecken brukar vara. Antal inlägg: 3. Och taskigt språk.../PH
Det här är förstås väldigt upprörande, men lite oklart tycker jag om det är rätt att använda polisens resurser för att jaga säljare som försöker luras. Det förekommer ju lite överallt i samhället. Bedrägeri är det väl först när någon köpt bilen och köparen har ju och bör också ha viss undersökningsplikt. Så det är nog bara att fortsätta vara uppmärksam... dessutom gör ju nätet att det är mycket lättare att få stöd, precis som denna tråd och autopower visar.../PH
petkas skrev:nu är annonsen borta igen,vi får ser vad han/dom försöker härnäst,kanske sänker priset o uppger den rätta historiken o mätarställningen.
I fall annonsen kommer tillbaka, här är den gamla så man kan jämföra och varna igen.

Bild
perhall skrev:Det här är förstås väldigt upprörande, men lite oklart tycker jag om det är rätt att använda polisens resurser för att jaga säljare som försöker luras. Det förekommer ju lite överallt i samhället. Bedrägeri är det väl först när någon köpt bilen och köparen har ju och bör också ha viss undersökningsplikt. Så det är nog bara att fortsätta vara uppmärksam... dessutom gör ju nätet att det är mycket lättare att få stöd, precis som denna tråd och autopower visar.../PH

Beror ju på, det finns ju firmor som har detta som affärside för verksamheten att serva flera taxiåkerier och att skruva bilar åt dem i som en ren löpande bandverksamhet och sedan sälja dem som rena bedrägerier.

Om man har en firma vars grundverksamhet är bedrägerier tycker jag att det inte är fel om polisen intresserar sig lite.
VolvoB20 skrev:
perhall skrev:Det här är förstås väldigt upprörande, men lite oklart tycker jag om det är rätt att använda polisens resurser för att jaga säljare som försöker luras. Det förekommer ju lite överallt i samhället. Bedrägeri är det väl först när någon köpt bilen och köparen har ju och bör också ha viss undersökningsplikt. Så det är nog bara att fortsätta vara uppmärksam... dessutom gör ju nätet att det är mycket lättare att få stöd, precis som denna tråd och autopower visar.../PH

Beror ju på, det finns ju firmor som har detta som affärside för verksamheten att serva flera taxiåkerier och att skruva bilar åt dem i som en ren löpande bandverksamhet och sedan sälja dem som rena bedrägerier.

Om man har en firma vars grundverksamhet är bedrägerier tycker jag att det inte är fel om polisen intresserar sig lite.
Ja, det håller jag verkligen med om gällande firmor. Men enstaka Blocket-annonser av "Sandgren" som han ju inte hette är ju mycket svåra att rå på för polisen. Det lär ju säkert vara 5-15% av allt som är ute på Blocket som är stöldgods, skruvat, felaktigt beskrivet på ett nästan kriminellt sätt etc. Firmor som gör det systematiskt bör polisen kolla upp../PH
Anledningen till besiktningen 2010-12-20 var förmodligen inte bara för att få den nya mätarställningen reggad utan även för att få bort taxi-stämpeln ur registret. På biltorget.se kan man få utdrag från transportstyrelsen dock med några veckors eftersläpning av uppdateringar, vilket gör att taxistämpeln finns kvar. Kolla på nedan utdrag...alla tvivel undanröjda :)
Bild
Bilen är inte ens en Kinetic. Det är helt enkelt en V70 utan några paket som helst.

En bil utan några paket levereras med svart ratt och växelspak även med ljus inredning. Någon tidigare ägare har förmodligen lackat ner bilen, men det syns på bakre kofångaren att det är halvbra gjort.

Synd om den stackarn som köper den här bilen och inte får vad h*n tror att h*n får.

//Mr T
Antar att det är samma strul med Linus BIl i dagsläget, tråden ligger visserligen i fel kategori eftersom bilen som jag kollat på är en V70N -05.
På jakt efter en schysst V70R AWD och då dök följande bil upp http://www.bytbil.com/sodermanlands-lan ... 30-9829835

Antar mätaren är fixad, men är det någon här som kollat på bilen?
Hade ändå tänkt lägga lite pengar på att renovera upp den, så ser den ok ut i karossen och inte är krockad så kan jag nog tänka mig att köpa den ändå.

Så tacksam för tips etc. alternativt om någon varit och kollat på bilen.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14

Hej Prova stänga av AC.n vid start. Varit e[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? […]

Körde med husvagn till och från Kroatie[…]

Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]