Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Hittade en webbsida som säljer karosseridelar till åttin och andra audi modeller. Så det åkte iväg en beställning på ett galler till dragöglan som har varit borta sedan jag köpte den ;) 300kr med frakt och allt. Är typ en julklapp till bilen i år ;).

Bild

God jul önskar jag :).
Försökte flytta på bilen i förrgårkväll men det blev mindre lyckat. Började med att man var tvungen att skotta fram bilen från vad ska vi säga djupsnö. Hade djupsnö på sidan om bilen och det räckte för nån klant hade parkerat sin nissan kingcab med halva arslet framför min bil. Prova starta den via batteri och den tände en stund men slutade så vi drog fram bilen från sin håla och sopa av den. Prova starta den med startkablar i ca en timme men icket så jag beslutade mig för att ställa den i motorvärmare under natten pga att motorn var genomfrusen och -20 å kallare gör inte saken bättre. Morgonen därpå provade vi igen! Vred på nyckeln tände lite grann men slutade för batteriet gav upp. Så det slutade med att vi fick dra igång den ;) Prova på 3 växeln från början och det gick inte så bra var jädrans halkigt och däcken gled ju bara då man släppte upp. Prova på 2 an och 3 igen. Sen beslutade vi oss för att prova på 4an och efter vips 2 sträckor såser jag varv mätaren hoppar till. Släpper upp en gång till med gas denna gång och ta mej fan den hoppar i gång;) SMile fejs. Började flytten mot andra parkeringen vart den ska stå till våren innan den flyttas igen. Efter första eller andra rondellen vilken det nu var så börjar temp lampan att blinka?!!! Hur som helst gick den då inte varm. Misstänker att det kan vara is nånstans eller så är det lite kylvätska pga att det läker nånstans?. Får se till sommarn då det är varmt ute och man har flyttat upp den på landet. Får börja söka efterläcka då. Nån som vet av vart man kan köpa en provtryckare till kyl systemet?.
Då var det dags för årets första inlägg i denna tråd då. Har märkt att bilen sållar kyl vatten. är en vattenpöl där fast det inte är tryck i systemet. Misstänker att det är vatten pumpen eller en taskig slangkoppling. På ventilations gallret så är det på G eftersom det var en beställnings vara. Autodelar väntas få delarna imorrn eller på måndag. Verkar vara nära nu.
Haha Medan jag sökte Reservdelar till audin så dök denna annons upp på blocket och det är Min ÅTTI På bild ;)

http://www.blocket.se/stockholm/Audi_80 ... m?ca=2&w=3

Texten i annonsen ;)

Hej säljer min audi 80 som är skattad och besiktad till den 30 mars.

- dragkrok
- nytt batteri
- sterio + höggtalare
- 4 sommardäck ingår
- bilen var anmärkningsfri sissta besiktningen

Det enda som är lite dåligt är att det bara är 3 vinterdäck och sen ett reservdäck på den nu men du kan lungt köra hem bilen.
Du kan andvända en sommarfälg så de blir kanske 150kr att fixa.

Vill bli av med bilen fort nu för jag sticker utomlands några månader.

Det är inte min bil på bilden men den är lika snygg!

Slänger upp en Print Screenad bild ifall annonsen skulle försvinna. Den som vill läsa texten kolla ovanför!

Bild

/Erik
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 18

Ja, elbil är inte för alla. Vissa ser […]

nä, det är fortfarande arbetare kvar d&a[…]

Byt Batteri ! Batteriet är helt nytt Jag s[…]