Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Johnnie
Servopumpen läcker olja vid axeln och skvätter upp olja på motorn, vad kan man göra åt det? :*O/
Användarvisningsbild
av jockas
Byta servopump är nog att rekommendera! Vad är det för bil/motor? Leta på bildelsbasen eller laga så hittar du nog en som ska passa :)

Lycka till!
av Johnnie
jockas skrev:Byta servopump är nog att rekommendera! Vad är det för bil/motor? Leta på bildelsbasen eller laga så hittar du nog en som ska passa :)

Lycka till!

Det är en S80 2,4T -01 som gått 24 000 mil
Är det vanligt att den ger upp så här tidigt?
Kan man inte byta nån packning själv då? Tänkte man kunde spara ett par tusen...:???:
Användarvisningsbild
av CarMan
Hur många varv har den snurrat på 24000 ml?
Har den hela tiden gått med volvos gröna olja?
av Johnnie
CarMan skrev:Hur många varv har den snurrat på 24000 ml?
Har den hela tiden gått med volvos gröna olja?

Ja de vetefan :D
Men hur länge brukar dom hålla? Vad är normalt?
Den är fullservad enligt boken så jag antar att det har varit rätt olja i, den är gröngul nu i alla fall.
Vet du om det går att byta packning i den?
Användarvisningsbild
av Erico
Min V70 har gått 10120 mil, är full servad men läker på samma ställe så det verkar vara vanligt. Så länge det är minusgrader fyller jag nog bara på :(
av Johnnie
Redan efter 10 000 mil? :x
Jag som funderade på att köpa en begagnad på laga.se för ca 2000, dom flesta där har gått över 10 000 mil.... :(
Ingen som vet om det går byta packningen?
Användarvisningsbild
av Erico
Jag ska höra med en bekant som driver payback.se om hans packnings och o-rings rekond funkar tillsammans med servo-olja. Verkar ha gjort susen i min 855 -95 som drog över en liter olja på 100 mil och rök kraftigt framför allt vid start men nu efter 200 mil med medlet endast tappat nån mm på stickan och slutat ryka.

Intressant att det gick att skruva upp miltalet, 1[…]

Mäta spolarvätska fryspunkt

Man kan använda exempelvis en sådan h&a[…]

Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]